Уз пријаву испита, лекарско уверење, те полагање прве помоћи, од Нове године будући возачи ће за обуку издвајати близу 100.000 динара. То је за „Дневник” потврдио председник Удружења ауто-школа Милан Мудринић, објашњавајући да је до поскупљења дошло због веће цене енергената, рада, пореза и доприноса, које су им наметнуте. Како се раније писало, до поскупљења је требало да дође још прошле године због обавеза ауто-школа које им је донео нови Правилник о безбедности у саобраћају. Између осталог, требало је да свака од њих у власништву или закупу има свој полигон, те да изгради успон за кретање возила под ручном кочницом.
Истим правилником полигон за полагање практичног дела вожње код Најлон пијаце у Новом Саду није задовољавао прописе. Међутим, како сазнајемо, тај полигон, који тренутно користи и више од 30 новосадских ауто-школа, дорађен је и сада задовољава потребе важећег Закона о безбедности саобраћаја.
Питање је шта ће бити када поново буде изашао нови правилник, а тренутно радна група пише нови Закон безбедности саобраћаја и још увек не знамо како ће то изгледати, али очекујемо да ће опет бити којекаквих проблема у вези с полигоном, казао је за „Дневник” Милан Мудринић.
Како је додао, од 2012. године, када је направљен рез у ауто-школама и када се прешло на сасвим нови систем рада, постављени су високи стандарди по питању обуке возача и нови захтеви, посебно у вези с полигонима.
До сада се стално нешто одгађало, а последње померање било је прошле године у октобру, каже наш саговорник.
Мудринић је додао да је у радној верзији измена поменутог закона у члану седам било дефинисано да је локална самоуправа дужна да обезбеди полигон за почетну обуку возача, али да је та одлука промењена. Нагласио је да имају добру сарадњу с Управом за саобраћај, те да им излазе у сусрет колико могу. Ипак, додао је Мудринић, због већег броја кандидата, било би добро да им се омогући још једна површина у другом делу града, коју би користиле само ауто-школе.
Милан Мудринић је за наш лист навео да се вишегодишњи проблем недовољног броја испитивача за потребе возачких испита у Новом Саду полако решава од септембра, будући да их је донедавно било тек шесторо, а тренутно их је 14. Додао је и да се у МУП-у очекује да буде примљено још њих неколико. То ће, како је нагласио, додатно смањити листе чекања на полагање практичног дела возачког испита.
Знамо сви колико се Нови Сад проширио и који је интензитет саобраћаја у граду па су нам стога почетни часови проблематични, објаснио је председник Удружења ауто-школа.
По његовим речима, када је град био много мањи, они су могли да оду на обод града и ту у уличицама вежбају с кандидатима.
Сада је то доста компиковано и фали нам још једна површина. Полигон код Најлона за испите не можемо да користимо петком, суботом и недељом због активности с пијаце и паркинга, који је тада потребан грађанима. Одређене ауто-школе користе један полигон на Лиману. Он задовљава услове за одржавање испита. На њему кандидат може научити само да се припреми за испит и ништа више. На дужини од 52 метра не можеш ни да убрзаш, ни да убациш у трећу брзину, већ само да увежбаваш законске радње које се изводе низбрдо. И те ауто-школе имају проблем с почетном обуком, поручује Мудринић.
В. Бијелић