Пљуште пријаве због злоупотреба у градњи деонице Уб - Лајковац

БЕОГРАД: Кривичне пријаве због јавашлука на изградњи аутопута између Уба и Лајковца проширене су и на одговорне у лабораторијама које су давале извештаје да је материјал уграђен у ову деоницу добар, као и против још неколико особа које су надзирале градњу овог дела Коридора 11, речено је "Политици" у Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре.
1
Фото: Youtube Printscreen

Предистражни поступак по кривичној пријави коју је Министарство грађевинарства пре пре годину дана поднело против Милутина Мркоњића и још 13 особа због лоше изведених радова на деоници ауто-пута од Уба до Лајковца, дугој 12,5 километара, по свему судећи, стоји у фиоци, наводи лист.

Како је "Политици" речено у Специјалном тужилаштву за организовани криминал, ни после захтева за прикупљање потребних обавештења и пет ургенција да полиција одговори шта је у овом поступку утврђено из МУП-а, нема одговора.

"Кривична пријава против Милутина Мркоњића и још 13 особа због неправилности у изградњи деонице пута на Коридору 11 достављена је тужилаштву крајем октобра прошле године. Тужилаштво је 2. новембра прошле године тражило потребна обавештења од полиције. Како обавештења нису достављена, тужилаштво је слало ургенције 6. фебруара ове године, затим 4. априла, 6. јуна, 13. августа и 15. октобра. Ни на једну од ових ургенција нам није одговорено", речено је у тужилаштву, уз подсећање да је ово процедура коју налаже закон.

Министарство грађевинарства поднело је кривичну пријаву против бившег ресорног министра Мркоњића и одговорних из ПЗП "Београд", "Путева Ужице", "Планума", који су градили ауто-пут, затим инжењера из "Коридора Србије" и ЦИП-а који су били надзорни орган.

Ауто-пут Уб-Лајковац на Коридору 11, чија је изградња коштала око 75 милиона евра, уместо да буде отворен, сада се гради готово испочетка, наводи лист.

У пријави Министарство грађевинарства наводи да проблем није само глина, већ да су сви материјали уграђени у ауто-пут незадовољавајућег квалитета.

Пријављенима се на терет ставља да су, користећи неадекватне материјале, прибавили корист у износу већем од 1,5 милиона динара.

Када је реч о надзору, од 2010. до 2014. године на овом градилишту су се смењивале три државне фирме. Најпре је био поверен Институту за путеве и Саобраћајном институту ЦИП, а потом, када је уговор истекао, посао преузимају "Коридори Србије".

Проблем је што на градилишту у једном тренутну, односно у периоду од три месеца, није било надзора, наводи "Политика".

Проблематично је и то што се "Коридори Србије" појављују као надзорни орган и управљају градилиштем, наводи лист.

EUR/RSD 117.1474
Најновије вести