Почели радови на Фрушкогорском коридору; Вучић: Грабимо у будућност

Бушењем првог шипа на траси Фрушкогорског коридора подно Иришког венца, данас је званично отпочела изградња ове 48 километара дуге саобраћајнице која ће повезати Нови Сад и Руму - догађају су присуствовали највиши државни званичници, председник Републике Александар Вучић, председница Владе Ана Брнабић, поједини министри, председници Скупштине АП Војводине и Покрајинске владе, амабасадорка НР Кине Чен Бо, градоначелник Новог Сада, председници општина из Бачке и Срема, као и директори "Коридора Србије", "Путева Србије" и извођача радова, кинеске команије Цхина Роад анд Бридге Цорпоратион (ЦРБЦ).
с
Фото: Р. Хаџић

Том приликом, председник Вучић је истакао да је добио уверење од директора ЦРБЦ-а у Србији Џанг Сјаојуена да ће ова брза саобраћајница бити завршена годину дана пре рока, односно у марту 2024. године.

- Срећан сам што смо овако рано дошли на Фрушку гору, јер са овим,  како је Црњански рекао, стрмоглаво грабимо у будућност и радимо велике ствари за нашу земљу. Ако добро погледате из Новог Сада, сем тог великог и важног моста од 1.765 метара ка Ковиљу и овог најдужег тунела и најтежег, због геологије, који ћемо да изградимо овде код Иришког венца од 3,5 километра, бићете спојени, и читава јужна Бачка, са Сремским округом, али истовремено и са Мачвом и бићете на коридору који вас води од Румније и ка Хрватској и Републици Српској и Босни и Херцеговини. Ово ће много да олакша живот људима, да олакша камионски превоз, транспорт, да омогући бржи превоз, да омогући, једном речју, лакши, лепши, бољи и удобнији живот за људе - изјавио је Александар Вучић.

Фото: Р. Хаџић


"Невероватан резултат за нашу земљу"

У свом обраћању, председник Вучић је истакао да је Србија у првомкварталу забележила раст од већи од један одсто у односу на исти период прошле године, насупрот планираном паду од 1,3 процента који би довео до годишњег раста од шест процената.  

- То је за нашу земљу невероватан резултат и ми данас верујемо да можемо да идемо не само на тих плус шест, већ и на плус седам. Шта то значи за Србију? Неки би рекли да су то бројеви које изговарамо, а да то обичним грађанима ништа не значи. Сваки тај проценат раста више значи, проценат више раста плата и пензија. Значи да је Србија богатија и успешнија. У овом тренутку од земаља еврозоне већи раст у првом кварталу од Србије, али са неупоредиво нижом базом, има само Француска и од 1,5 одсто. Ми ћемо бити на 1,2 или 1,4, али је њихова база много, много нижа од српске базе из прошле године - нагласио је Александар Вучић.

Он је додао да је Србија толико успешна да је за 20,5 одсто скочило грађевинарство у првом кварталу и казао да грађевинарство у време пандемије мора да буде водећа снага.

- Индустријска производња иде добро, одлично. Када будемо отворили све компаније, а имамо их много, немачких компанија, кинеских компанија, јапанских копманија, разних компанија које ће нам драстично подићи индустријску производњу када крену с производњом. Индустријска производња нам је увећана 3,7 одсто, то све иде добро. Услуга чак иду боље него што смо очекивали, пре свега туризам, али је важно да радимо и градимо још више - закључио је Вучић.


Како је нагласио, у питању је скуп пројекат од 606 милиона евра, јер "чим градите мостове, чим градите најкомпликованије тунеле, ту нема малих цена и нечега што је јефтино".

Фото: Р. Хаџић


Мировић: Војводина се мења у невероватном обиму

Председник Покрајинске владе Игор Мировић у краћој изјави новинарима казао је да је ово велики дан за Србију, за Војводину, посебно за Срем и јужну Бачку. Он је описао трасу Фрушкогорског коридора, како ће, како је напоменуо, изгледати за три и по године.

- Од Ковиља, од пумпе "Минут", пређемо мостом до Петроварадина, с леве стране ће нам остати црлва на Текијама. Ту већ можемо обићи Петроварадин, ићи десно на Жежељев мост, обилазницом око Петроварадина. Значи камиони неће више ићи кроз Петроварадин. Од те тачке један мали тунел водиће на Мишелук, одатле на ову трасу. Пре тога, једна мала петља код ресторана "Сунце" водиће ка новом мосту који припрема Нови Сад са Владом Србије. Затим кроз ова два тунела, дужине 3,5 километра саобраћај обилази Ириг, долази до Руме. На крају Ирига налазиће се мала петља која ће одводити саобраћај према Врднику, због развоја туризма.  И тако све до наплатне рампе "Рума" - навео је Мировић.

По његовим речима, у питању је један изузетно важан пројекат кји ће скратити пут од Новог Сада до Београда, убрзати саобраћај, штити еколошки амбијент Фрушке горе.

- Инвестиција је исплатива. Уколико погледате званичну анализу мерења саобраћаја, видећете да ћемо за тридесетак година моћи да вратимо уложено. Једном речју, велики посао, дуго се припремао. Тачно 30. децембра 2013. године потписан је споразум којим је омогућена припрема пројектне документације на којој с у вредно радиле и Влада Србије и Покрајинска влада и локалне самоуправе. Траса је имовински чиста на делу од Руме до Ирига - казао је председник Покрајинске владе.

По речима Мировића, до краја године очекује се почетак изградње аутпоута Београд - Зрењанин -Нови Сад, као и брзе саобраћајнице од Сомбора до Кикинде.

- Мења се у невероватном обиму Војводина, читава наша земља, а надам се да ће се Сремци навићи на тунел и да ћемо бити ближи и у будућности функционисати у саобраћајном ипривредном смислу много другачије - закључио је Игор Мировић.


- Данас Србија то може, хоће и мора да поднесе, зато што желимо да генерацијама које долазе оставимо боље путеве, зато што желимо да им оставимо и добар део онога што нисмо успели у претходном периоду да направимо и због чега смо криви нашој деци, јер смо протраћили по 20 и 30 година њиховог времена и свега онога што је требало за  њих да урадимо - поручио је председник Вучић.


Вучевић: Раст који је тешко зауставити

Градоначелник Новог Сада Милош Вучевић говорећи новинарима о повезаности Фрушкогорског коридора и моста преко Дунава који ће спојити Булевар Европе и Сремску Каменицу, навео је да се мења физиономија и структура, а у извесном смислу и карактер Новог Сада и Војводине.

- То је сада раст који је тешко зауставити. Сад можемо да имамо добар амбијент, да имамо стабилност и да реализујемо све ове пројекте. ПО мени је добро што ће ЦРБЦ бити партнер и на  Фрушкогорском коридору, и на четвртом мосту обилазнице окоо Новог Сада, али и на изградњи централног пречистача  и реконтрукцији 93 километара канализаионе мреже у Новом Саду - истакао је Вучевић.

Како је напоменуо ово је велики дан и за Бачку и за Срем и за целу Србију и нова собраћајница је насушна потреба грађана.

- За град Нови Сад је суштина да велики камиони неће више пролазити кроз град. Овде говоримо о два моста и теретни саобраћај ће користити мост на Фрушкогорском коридору код Петроварадина уколико не мора да улази у сам град. Ратстерећујемо саобраћај, чувамо екологију града, квалитет ваздуха, животни стандард. Све оно што драматично мења на боље услове живота у граду - изјавио је Милош Вучевић.


Он је напоменуо и да је веома важно што је постигнут договор са ЦРБЦ да за свако посечено стабло на Фрушкој гори буду посађене две нове саднице.

Фото: Р. Хаџић

- Морамо да водимо рачуна и о ваздуху и животу људи, квалитету живота у будућности. Ово је и веома важан еколошки пројекат где ћемо из срца Фрушке горе успети да изместимо један добар део саобраћајне вреве и гужве и на тако одговорно морамо да се понашамо и у будућности - рекао је Вучић.

Како је нагласио, поносан је на чињеницу да се данас у Србији гради више него икада, наводећи да само "Коридори" данас граде око 400 километара, што брзих саобраћајница, што аутопутева, те да ће ускоро бити уговорено још 200 километара аутопута од Пожеге до границе са Црном Гором. Уједно позвао је кинеске партнере да се пожури са изградњом аутопута од Чачка до Пожеге.

- Ми смо сада већ научили да не морамо да будемо при дну када је у питању стопа економског раста и висина јавног дуга. Не, данас смо научили, барем последњих неколико година, да можемо да будемо у врху Европе и ми тај тренд морамо да наставимо. Морамо да будемо увек у три-четири најуспешније европске земље да бисмо брже стигли оне који су стотинама година били испред нас. Ту разлику морамо да смањујемо из дана у дан, из године у годину, да радимо што је могуће више - указао је председник Србије.

Фото: Р. Хаџић

Вучић је рекао ид а ће бити поносан на Србију "која се хвали тиме да ради, а не само да се обрће горе и доле, лево и десно на Сунцу".

- Да се хвалимо тиме како и колико градимо, како и колико можемо да радимо, како и колико енергије утрошимо да направимо бољу и другачију земљу, како да променимо све оно што нисмо урадили у претходних 30 година, све оно због  чега смо заостајали и били губитници у готово свему , сем у спорту и култури. Дошло је време да у ономе што је најважније, а то је економија, то је напредак земље, будемо испред свих осталих - закључио је председник Александар Вучић и пожелео свима срећан празник рада и Ускрс.

Амбасадорка Народне Републике Кине Чен Бо честитала је 1. мај, "важан празник и у Србији и у Кини". Она је подсетила да је дан раније с државним врхом била на отварању деонице обилазнице око Београда, а већ данас обележавају почетак новог пројекта.

- То у потпуности показује виталност кинеско-српске сарадње. Без обзира с каквим изазовима се суочавамо, ми, челични пријатељи, можемо заједничким напорима све да издржимо - поручила је Чен Бо.

Како је напоменула, Фрушкогорски коридор је важан пројекат за Војводину и за целу Србију, а истовремено је и захтеван пројекат са изградњом најдужег тунела у Србији од 3,5 километра.

- Кинеска компанија ЦРБЦ прва је компанија која је у области инфраструктуре дошла на тржиште Србије. Од Пупиновог моста, аутопута "Милош Велики", па све до данас, дуго и успешно сарађује са српским партнерима. У сваком свом пројекту у Србији они су показали квалитет, технологију и ефикасност. Својим делима задобили су поверење српске стране. Сигурна сам да ће ЦРБЦ испунити све обавезе уговора и, заједно са српским партнерима, успешно завршити и овај пројекат. Честитам свима и желим вам пуно среће у изградњи новог пројекта - навела је амбасадорка Кине у Србији Чен Бо.

С. Крстић

.

EUR/RSD 117.1776
Најновије вести