Приступни путеви Жежељевом мосту отворени за саобраћај

Потпредседница Владе и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић, градоначелник Новог Сада Милош Вучевић и шеф Делегације Европске уније у Србији Сем Фабрици обишли су јуче приступне саобраћајнице „Жежељевом” мосту, које су том приликом отворене за пролазак возила.
i
Фото: Град Нови Сад

Како је нагласила потпредседница Владе Зорана Михајловић, она је емотивно везана за тај пројекат јер је њен први задатак на позицији министарке саобраћаја, грађевинарства и инфраструктуре био да реши проблем застоја радова на градњи „Жежељевог” моста, додајући да је заједничким напорима тај пројекат успешно завршен.

Изнела је податак да је изграђено око три километра приступних саобраћајница, два километра бициклистичких стаза, два километра канализационих цеви, као и осветљење. Напоменула је да ће се простор око моста још уредити.

– Важно је да „Жежељев” мост, који је симбол Новог Сада, добије и све оно што му је неопходно да би цео пројекат био у потуности завршен – казала је Зорана Михајловић.


Биће још мостова

Градоначелник Новг Сада Милош Вучевић је подсетио да градске власти планирају изградњу нових мостова, као и да ће градњом ауто-пута Нови Сад – Рума бити такође изграђен један мост низводно од „Жежеља”.

– Не желимо да се зауставимо само на три моста, него хоћемо да идемо напред и да нове генерације не слушају приче да смо једог тренутка остали без сва три моста, већ да правимо нове мостове и спајамо обале и људе – закључио је Вучевић.

Коловозне траке, бициклистичке и пешачке стазе...

На новосадској страни изграђено је 618 метара главног правца (312 метара с две коловозне траке у оба смера и разделним острвом и 306 метара с по једном коловозном траком у оба смера) и 670 метара кракова (прилаза) с по једном траком. Изграђене су пешачке и бициклистичке стазе од 950 метара.

На петроварадинској страни изграђено је 480 метара главног правца (220 м с две коловозне траке у једном смеру и једном коловозном траком у супротном смеру и 260 метара с по једном коловозном траком у оба смера) и 1.400 метара кракова (прилаза) с по једном траком у сваком смеру и кружном раскрсницом. Изграђене су пешачке и бициклистичке стазе дуге 1.200 метара. Такође, изграђен је подвожњак, дуг 20 метара, намењен за двоколосечни саобраћај, и то у оквиру реконструкције другог колосека пруге Стара Пазова – Нови Сад.


Фото: Град Нови Сад

Још је додала да је за то министарство 2019. година изузетно важна година, поготово када се ради о инфраструктурним пројектима у Војводини, јер су у току разговори о наставку радова наредне године на реконструкцији брзе пруге између Новог Сада и Суботице, а до јесени 2021. биће у саобраћају брза деоница пруге Београд – Нови Сад, којом ће се ићи до 200 километара на сат. Министарка Михајловић је известила да су у завршној фази преговори о изградњи Фрушкогорског коридора, који је важан како за Војводину, тако и за остатак Србије. Тај пројекат коштаће између 580 и 620 милиона евра, а део тог посла финансираће се из кредита кинеске Ексим банке, а други део из буџета Србије.

– Наставићемо с Градом Новим Садом и Покрајином да заједнички улажемо у инфраструктуру – истакла је Зорана Михајловић.

Градоначелник Новог Сада Милош Вучевић истакао је задовољство што је изградњом приступних саобраћајница са сремске стране „Жежељевог” моста завршен велики посао и што друмски саобраћај може несметано да функционише у пуном капацитету на улазно-излазним правцима за нови друмско-железнички мост.

Фото: Град Нови Сад

– Тиме олакшавамо и могућност даљег улагања у Новом Саду, пре свега у подграђе Петроварадинске тврђаве, да постане пешачка зона – оценио је Вучевић. – Када држава заврши велики и за нас веома значајан пројекат изградње брзе пруге Београд – Нови Сад, имаћемо комплетно завршене све радове на тој грађевини.

Он је казао два грађевина није само инфраструктурни пројекат већ за Нови Сада носи снажну симболику.

– Новосађани су заиста, пуног срца, заволили нови „Жежељев” мост, и радује нас чињеница да имамо оно што нисмо имали ни код старог Жежељевог моста – тако добро планиране, испројектоване и изведене саобраћајнице и далеко бољи улазно-излазни правац са сремске стране на тај мост – нагласио је новосадски градоначелник.


Фабрици: Нове емоције Србије

– Тај пројекат је важан, не само за Нови Сад већ и за Покрајину и читаву земљу – казао је Сем Фабрици. – Европска унија је напорно радила на реализацији тог пројекта и у њега је бесповратно уложено више од 36 милиона евра. Уз помоћ локалних и републичких власти, ЕУ је успела да реализује тај диван пројекат. Надам се да ће сваки грађанин и туриста који пролази тим мостом видети ново лице, нове емоције и нову слику Србије.


Он је додао да ће уређење Кеја скојеваца бити довршено када извођач радова на мосту, компанија „Азви”, склони своје објекте.

Сам пројекат кошта 4,5 милиона евра и комплетно је финансиран новцем Европске уније. Шеф Делегације Европске уније у Србији Сем Фабрици подсетио је на то да је у априлу прошле године присуствовао отварању железничког саобраћаја преко моста, у септембру 2018. године отварању моста и за друмски саобраћај, а јуче је отворен и последњи сегмент тог комплетксног пројекта, који подразумева приступне путеве и подвожњак.

Нагласио је да ЕУ подржава различите инфраструктурне пројекте широм Србије, као и да их у припреми имају читав низ, али да сада треба да се ужива у томе што је успешно завршен један значајан посао, уз наду да ће директни корисници, а то су Новосађани, уживати у овом пројекту.

А. Савановић

EUR/RSD 117.1484
Најновије вести