РЕМ о медијима у кампањи: Доминира тема "криза у Украјини"

БЕОГРАД: И у трећој недељи надзора изборне кампање, настављен је тренд медијског извештавања из претходне, условљен кризом у Украјини, што се одразило и на извештавање о учесницима изборне кампање, па је “криза у Украјини“ добила већу заступљеност, као и на извештавање о државним функционерима, чије су се активности у великој мери односиле на организацију државе и привреде у потенцијално кризној ситуацији.
televizija
Фото: pixabay.com

То је показала анализа Регулаторног тела за електронске медије (РЕМ).

Када је реч о јавним сервисима, РТС 1 је у трећој недељи изборној кампањи посветио укупно девет сати и тридесет осам минута, а забележено је појављивање осам странака, и 13 изборних листа које су проглашене до 6. марта.

Од тога “криза у Украјини” доминира, са скоро 21 процентом.

Изборним програмским садржајима РТС 1 посветио је нешто више од 55 одсто, а активностима државних функционера нешто мање од четрдесет пет процената анализираног времена, док је трећине прилога било неутралног тоналитета.

На програму РТС 2 ни у трећој недељи изборне кампање није забележен ниједан изборни садржај, а евидентирано је три минута и 20 секунди времена посвећеног редовним државним активностима.

На програму РТВ 1 забележено је појављивање осам странака којима до 6. марта нису проглашене листе, и 13 изборних листа, близу две трећине анализираног програма посвећено је изборима, а нешто више од трећине активностима државних функционера.

На првом месту по заступљености је и на РТВ 1 тема “криза у Украјини“, док је више од 80 процената забележених прилога неутралног тоналитета.

На РТВ 2 забележено је појављивање пет странака и једног политичких покрета чије листе нису проглашене до 6. марта, и 13 изборних листа, док је извештавању о изборима тај канал је посветио око четири сата свог програма, више од седам сати активностима државних функционера, а више од 80 процената прилога били су неутралног тоналитета.

Комерцијална РТВ Пинк је у изборној кампањи проглашеним изборним листама посветила нешто више од седам сати програма, евидентирано је појављивање три странке чије листе нису проглашене до 6. марта, и 12 проглашених листа.

Изборним садржајима Пинк је посветио скоро 15 сати програма, а активностима државних функционера сат и тридесет минута више.

Доминантна тема је, такође, “криза у Украјини“, највећи број прилога, нешто више од половине, неутралног је тоналитета, а следе прилози позитивног и негативног тоналитета са приближно истом заступљеношћу.

На програму Хепи ТВ забележено је појављивање седам странака и политичких покрета, и 12 изборних листа које су проглашене до 6. марта, којима је посвећено нешто више од 45 процената укупног анализираног програма.

Свим изборним програмским садржајима посветио је 26 сати програма или нешто више од 75 процената укупног анализираног времена, а активностима државних функционера четвртину времена.

Доминантна тема је “критички према опозицији“, а са нешто више од 34 одсто на првом и другом месту су прилози негативног и неутралног тоналитета, док су прилози позитивног тоналитета заступљени са пар процената мање.

Изборној кампањи ТВ Б92 је посветила нешто више од половине укупно анализираног програма, више од 54 одсто, а активностима државних функционера око 45 процената. Забележено је појављивање три странке као и 12 изборних листа.

И случају ове телевизије доминантна тема је “критички према опозицији“, забележено је највише прилога неутралног тоналитета, више од 40 процената, негативних око 33, а позитивних нешто мање од 27 одсто.

ТВ Прва је изборној кампањи посветила до сада шест и по сати програма, забележено је пет странака и политичких покрета, и 11 до 6. марта проглашених изборних листа.

Изборном програм посвећено је нешто мање од 54 одсто програма, од чега скоро 38 одсто проглашеним изборним листама, док су активности државних функционера заступљене су са нешто више од 46 процената.

На првом месту по заступљености је тема “криза у Украјини“, са нешто мање од 30 одсто укупног времена, а готово две трећине прилога су неутралног тоналитета, затим следе прилози позитивног са 20 и негативног са близу 16 процената.

Кабловска ТВ Н1 изборној кампањи посветила је готово 60 сати свог програма или приближно 92 процента од укупног анализираног времена.

Забележено је присуство 16 странака и политичких покрета, и 11 изборних листа, којима је посвећено нешто мање од 23 процента времена, док нешто више од 50 педесет процената укупно анализираног времена припада самом пружаоцу медијске услуге, а готово сви забележни прилози су негативног тоналитета.

У досадашњој изборној кампањи на програму ТВ Н1 доминирају теме “критика власти“ и “негативно о Александру Вучићу“ и заједно су заступљене са више од 29 сати програма или око 45 одсто укупно анализираног времена.

Више од 70 процената свих прилога је негативног тоналитета.

ТВ Нова С изборној кампањи посветила је нешто више од 36 сати програма или приближно 96 процената времена, забележено је појављивање 14 странака и политичких покрета, и 13 изборних листа.

Више од половине програма, преко 20 сати или 55 процената посвећено је аналитичарима, новинарима и осталим учесницима кампање, о активностима државних функционера Нова С посветила је сат и двадесет минута или 3,5 процента од укупног времена.

Са више од 36 процената доминира тема „критика власти“, док је забележено највише прилога негативног тоналитета, нешто више од педесет пет процената.

Ал Јазеера је изборној кампањи посветила приближно осам и по сати или две трећине свог изборног програма, није забележено појављивање ниједне странке или политичког покрета, али јесте пет листа, којима је посвећено нешто више од 30 процената времена, а приближно исто време је посвећено и активностима државних функционера.

Доминантна тема је "критика власти" са близу 37 одсто времена, а забележено је близу 60 процената прилога негативног тоналитета.

Инсајдер ТВ је изборној кампањи посветила нешто више од 76 шест сати програма. Забележено је појављивање шест изборних листа, а активностима државних функционера посвећено је три сата и двадесет један минут.

Доминантна тема у досадашњој кампањи је "избори уопште, кампања, процедура", а највећи број прилога у односу на укупан анализиран програм забележен је у негативном тоналитету, близу 70 процената.

EUR/RSD 117.1627
Најновије вести