Аеро­ми­тинг у част но­вих ин­ве­сти­то­ра

ЕЧ­КА: Зре­ња­нин­ски Аеро­дром „Еч­ка” у не­де­љу је по­се­ти­ла број­на ки­не­ска де­ле­га­ци­ја, ко­ја је прет­ход­ног да­на при­су­ство­ва­ла све­ча­но­сти по­ла­га­ња ка­ме­на те­мељ­ца за по­го­не ком­па­ни­је „Лин­глонг”.
Predstavnici „Linglonga” na Aerodromu „Ečka” Foto: A. Blanuša
Фото: Представници „Линглонга” на Аеродрому „Ечка” Фото: А. Блануша

Пред­во­ђе­на пред­сед­ни­ком ком­па­ни­је Ванг Фен­гом и ње­го­вим по­слов­ним парт­не­ри­ма, де­ле­га­ци­ја из На­род­не Ре­пу­бли­ке Ки­не при­су­ство­ва­ла је и аеро­ми­тин­гу при­ре­ђе­ном у ње­ну част. До­че­као их је гра­до­на­чел­ник Зре­ња­ни­на Че­до­мир Ја­њић са са­рад­ни­ци­ма, ко­ји је ис­ко­ри­стио још јед­ну при­ли­ку да раз­ме­ни ути­ске с пред­сед­ни­ком „Лин­глон­га”, на­кон зва­нич­ног по­чет­ка ре­а­ли­за­ци­је те ки­не­ске ин­ве­сти­ци­је.

Про­грам, ко­ји су ор­га­ни­зо­ва­ли Град Зре­ња­нин и Аеро клуб „Зре­ња­нин”, отво­рен је на­сту­пом па­до­бран­ца, ко­ји се на тло аеро­дро­ма спу­стио но­се­ћи тран­спа­рент с ло­гом ком­па­ни­је „Лин­глонг”.

Око пет сто­ти­на го­сти­ју из Ки­не с ин­те­ре­со­ва­њем је пра­ти­ло дво­ча­сов­ни на­ступ пи­ло­та аеро­дро­ма „Еч­ка”, ле­тач­ког ти­ма „Га­леб Г-2” и школ­ског цен­тра „Прин­че­ви ави­ја­ци­је”, ко­ји су из­ве­ли при­го­дан про­грам на не­ко­ли­ко ти­по­ва ле­те­ли­ца, о че­му је го­во­рио ди­рек­тор аеро­дро­ма „Еч­ка” Па­вле Мар­ко­вић.

- Про­грам је отво­рен па­до­бран­ским де­сан­том, где је па­до­бра­нац ву­као за­ста­ву ком­па­ни­је „Лин­глонг”, у част на­ших при­ја­те­ља из Ки­не ко­ји су, ујед­но, и на­ше пр­ве ком­ши­је ов­де, с об­зи­ром на то да се по­го­ни гра­де у обли­жњој ин­ду­стриј­ској зо­ни. Дра­го нам је што има­мо при­ли­ку да их уго­сти­мо и же­ља нам је да се ле­по осе­ћа­ју у Зре­ња­ни­ну и у Ср­би­ји: Авио про­грам отво­ри­ли смо на­ле­том „Га­ле­ба Г-2”, не­ка­да­шњег ју­го­сло­вен­ског вој­ног ави­о­на, ко­ји је иза­звао ве­ли­ко ин­те­ре­со­ва­ње пу­бли­ке - ка­зао је Мар­ко­вић.

Ин­струк­то­ри су по­том де­мон­стри­ра­ли спо­соб­но­сти и мо­гућ­но­сти три ва­зду­хо­пло­ва мар­ке „Це­сна”, као и „Пај­пе­ра Се­ми­но­ле”, а ви­ђен је и уз­бу­дљив акро­бат­ски лет ави­о­на „Злин 526”. На кра­ју, као по­се­бан по­клон, чел­ни­ку „Лин­глон­га” уру­че­на је пи­лот­ска уни­фор­ма и имао је је­дин­стве­ну при­ли­ку да ле­ти „Га­ле­бом” ко­јим је пи­ло­ти­рао Вла­ди­мир Бу­лат. Ванг Фенг је ис­та­као и мо­гућ­ност да у не­ком на­ред­ном пе­ри­о­ду ки­не­ска ком­па­ни­ја „Лин­глонг” ко­ри­сти по­год­но­сти аеро­дро­ма.

Фото: Падобранац спустио лого фирме Фото: А. Блануша

Го­во­ре­ћи о то­ме, ди­рек­тор Па­вле Мар­ко­вић је ис­та­као да је Аеро­дром „Еч­ка” отво­рен за сва­ку вр­сту са­рад­ње. - Уко­ли­ко бу­де та­квог ин­те­ре­са, си­гур­но је да ће­мо, у са­рад­њи са др­жа­вом, иза­ћи ки­не­ским при­вред­ни­ци­ма у су­срет - на­гла­сио је он.

По­ме­нув­ши да је „Лин­глонг” по­стао пр­ви ком­ши­ја аеро­дро­ма, ди­рек­тор Мар­ко­вић ука­зао је, у ства­ри, на чи­ње­ни­цу да се пар­це­ла на ко­јој ће се гра­ди­ти по­го­ни ком­па­ни­је, а ко­ја за­у­зи­ма пре­ко 130 хек­та­ра по­вр­ши­не, про­сти­ре све до зо­не Аеро­дро­ма „Еч­ка”. Го­сти су прет­ход­но упо­зна­ти с исто­ри­ја­том аеро­дро­ма, из­гра­ђе­ног 1942. го­ди­не за по­тре­бе не­мач­ке рат­не ави­ја­ци­је, као нај­ве­ћег аеро­дро­ма те вр­сте у ју­го­и­сточ­ној Евро­пи. До да­нас је остао нај­ве­ћи аеро­дром Ц кла­се на Бал­ка­ну, с пра­те­ћом ин­фра­струк­ту­ром за при­јем ма­њих пут­нич­ких, по­љо­при­вред­них и тран­спорт­них ави­о­на до се­дам то­на но­си­во­сти.

Ж. Ба­ла­бан

EUR/RSD 117.1474
Најновије вести