Гради се станична зграда крај брзе пруге у Бешки

БЕШКА: На траси пруге за велике брзине између Старе Пазове и Новог Сада, поред Сремских Карловаца и Бешка ће добити нову станичну зграду. 
д
Фото: Инфраструктура железнице Србије

У Бешки је руска компанија „РЖД Интернешенел“ почела  1. фебруара да гради станицу, а планирано је да радови буду приведени крају половином септембра. Ове седмице је у току монтажа  арматуре. 

Будућа станица у Бешки заузимаће површину од 236 метара квадратних, и у њој ће се осим садржаја намењених за рад особља, попут канцеларије за шефа станице и отправника, као и техничке и помоћне просторије, налазити и благајна, чекаоница и друге  просторије за потребе путника. Поред станице налазиће се и објекат за смештај сигнално-сигурносне и телекомуникационе опреме.

– Пројектом је предвиђен и пешачки потходник који треба  да омогући безбедан пролаз пешацима од станичног трга ка левом - другом перону – каже портпарол у „Инфраструктури железнице Србије” Ненад Станисављевић. – Потходник има по један излазни степенишни крак на перону 1 и на перону 2. Широк је четири метра, висок 2,4 и дугачак нешто више од 36 метара са приступним степеништима. За хендикепиране путнике предвиђене су платформе, како би им се омогућио улазак и излазак из потходника, односно перона.

Нова станица у Бешки налази се на локалном путу који из овог места води до Чортановаца. Биће намењена становницима оба места, имајући у виду да се укида железничка станица у Чортановцима
Фото: Инфраструктура железнице Србије

На перонима и станичном платоу биће постављени ветробрани.  Велики панели ради заштите од буке биће  дуж целог насељеног дела Бешке, како мештани не би имали проблема приликом проласка возова. Поред тога, биће обезбеђено и додатно  смањење вибрације на тај начин што ће шине посебном методом бити причвршећене за прагове.

Предвиђено је да се у непосредној близини станице налази  аутобуско стајалиште, а на станичном тргу паркинг на коме ће бити одвојена места за инвалиде.

Нова станица у Бешки налази се на локалном путу који из овог места води до Чортановаца. Биће намењена становницима оба места, имајући у виду да се укида  железничка станица у Чортановцима.

По Станисављевићевим речима, још раније током градње брзе пруге кроз Бешку, укинута је стара железничка станица, изграђена 1918. године, због тога што ће возови на овој деоници пролазити потпуно другим смером, неколико стотина метара северозападно од некадашње станице. Са простора сада већ некадашње пруге која је водила од Бешке до Новог Сада, уклоњен је горњи строј пруге.

Предвиђено је да се у непосредној близини станице налази аутобуско стајалиште, а на станичном тргу паркинг на коме ће бити одвојена места за инвалиде
Фото: Инфраструктура железнице Србије

– На подручју Бешке до сада су у оквиру изградње пруге за велике брзине завршени значајни инфраструктурни објекти – напомиње Станисављевић. –  Почетком марта окончана је градња друмско-пешачког подвожњака на укрштању трасе пруге за велике брзине Београд – Нови Сад и Улице Стевана Синђелића. Подвожњак је висок око 4,6 метара, а широк око 15 метара. Изграђен је уместо путног прелаза, који се налазио стотинак метара даље, јер на трасама брзих пруга нема укрштања у нивоу. У току је  постављање стубова и зидова за заштиту од буке у зони новоизграђеног подвожњака.

Поред тога крајем марта завршен је и вијадукт на улазу у Бешку из смера Инђије дуг 580 метара. Његовом градњом премошћен је локални пут Марадик - Бешка и поток Пачанац.

Завршетком радова на ова два железничка објекта омогућен је безбедан друмски саобраћај, јер више у том месту на траси пруге за велике брзине неће бити укрштања колосека и пута.

Нови железнички објекти у Бешки у оквиру изградње пруге за велике брзине само су део од 62, колико ће их бити изграђено између Старе Пазове и Новог Сада.

З. Милосављевић

EUR/RSD 117.1474
Најновије вести