Од Српског Итебеја до Отелека, бициклом и бродом

СРПСКИ ИТЕБЕЈ: Предлог плана детаљне регулације новог граничног прелаза Српски Итебеј – Отелек, између Србије и Румуније, нашао се на дневном реду последње седнице Скупштине општине Житиште.
Novi prelaz je važan za realizaciju projekta koji povezuje Zrenjanin i Temišvar  Foto: Dnevnik.rs
Фото: Нови прелаз је важан за реализацију пројекта који повезује Зрењанин и Темишвар  Фото: Дневник.рс

Ово је, након одлука надлежних државних органа Србије и Румуније да се гради нови гранични прелаз, први конкретан корак у реализацији пројекта који има шири контекст. Прелаз је, наиме, важан део пројекта прекограничне сарадње Румуније и Србије, на ревитализацији канала Бегеј и изградњи бициклистичке стазе, уз Бегеј, од Темишвара до Зрењанина.

Овај замашни подухват подразумева и стварање услова за повезивање Зрењанина и Темишвара обновљеним речним саобраћајем. Бродови су између ова два града редовно пловили све до 1958. када је обустављен саобраћај на каналу Бегеј.

Гранични прелаз са наше стране је у атару села Српски Итебеј, у житиштанској општини, које има око 1900 становника, већином српске националности. Са румунске стране границе је оближње сеоце Отелек, које је и општинско седиште, иако има свега око 800 становника, већином Мађара. Бициклистичка стаза, као и ревитализација Бегеја, на румунској страни су завршени. Са српске стране радови су у завршној фази.

У предлогу плана детаљне регулације наводи се да ће укупна површина земљишта за гранични прелаз са српске стране бити 46,83 хектара. Рок за израду плана биће три месеца, а наручилац посла је Покрајински секретаријат за регионални развој, међурегионалну сарадњу и локалну самоуправу.

Покрајина ће и финансирати израду плана, док се као носилац посла води Одељење за привреду општине Житиште.

Прелаз ће бити за бициклисте, бродове и пешаке, а планирано је да буде отворен од 7 до 19 сати, уз могућност да се међудржавним споразумом време рада продужи. Бициклистичка стаза, која ће спојити већ завршену румунску трасу од Темишвара, са српском од Зрењанина и Клека, биће дуга 75 километара. Она је важан део плана за развој све популарнијег бициклистичког туризма у банатском региону али и шире.

Ж. Балабан

 

 

EUR/RSD 117.1627
Најновије вести