- Овај модел је произведен, за тржиште САД, у немачкој фабрици ЈАГТС, претечи НСУ-а, а ја сам га набавио у Хјустону. Оригинални мотор имао је снагу 600 кубика, уградио сам мотор од 1000 кубика и добро га подноси. Ово што је остало од боје је оригинална, као и рђа. Док га возим нећу га фарбати, а ако га будем „шминкао“, завршиће у гаражи или неком музеју - рекао нам је власник Дејан Деки из Новог Сада, који има пребивалиште и у Љубљани, па је тамо и регистровао возило.
Овакви модели „продуженог фиће“ производили су се у Торину и фабрикама по Европи од 1955. до 1967. године. Први пут се појавио јануара 1956. године на Сајму аутомобила у Бриселу, а последњи је са производне траке сишао у пролеће 1967. године у турском „Фијату“. Рачуна се да је произведено 2,7 милиона оваквих аутомобила, али су екстремно ретки они произведени у Немачкој јер су, углавном, рађени у малим серијама и за америчко тржиште. Претпоставља се да је укупно урађено између 100 и 200 аутомобила типа „мултипла“ у Немачкој.
- Сакупљањем олдтајмера, а имам их пар десетина, бавим се скоро три деценије - вели Дејан Деки. - Најстарији је један „цитроен“ из 1930. године. Скуп је то хоби, али сналазим се. Имам примерака одавде, али далеко више из иностранства. На сусретима олдајмериста увек има шта да се види и научи. У Бечеју сам трећи пут и посебно сам срећан што сам овога пута имао прилику да посетим Музеј старих пољопривредних машина „Жеравица“ у Новом Милошеву.
В. Јанков