Сомбор похваљен кроз анализу УСАИД-а и ЦЕСИД-а

СОМБОР: Ако је судити по резултатима опширне анкете који су ових дана обелодањени, администрација сомборске локалне самоуправе има разлога за задовољство.
ф
Фото: Град Сомбор

Наиме, градоначелница Душанка Голубовић и начелница овдашње градске управе Хелена Роксандић Мусулин одржале су састанак са делегацијом УСАИД и њиховог Пројекта за одговорну власт и представником ЦЕСИД-а, како би анализирали извештај са истраживања јавног мњења о ставовима грађана Сомбора, корисника услуга варошке администрације према раду градске управе и јавних градских служби, које су обавиле ове две организације и сама локална самоуправа.

Како су показали резултати обимне анкете већина грађана који долазе у контакт са управом има довољно потребних информација, док до до њих, као и сазнања о правима и обавезама најчешће долазе у непосредном контакту са службеницима или људима из свог окружења, али треба истаћи да је веб сајт града веома значајан извор информација, јер обезбеђује тачне, поуздане и правовремене информације.

Истакнут је тренд пораста броја људи који сматрају да локална самоуправа  води рачуна о грађанима и да пружају услуге адекватне њиховим потребама. Већина резултата показује позитиван тренд и да грађани данас позитивније оцењују рад градских служби, имају више поверења у локалне институције, а највеће поверење је указано  градоначелници и градској администрацији. Већина анкетираних истиче да је задовољна радом и залагањем службеника градске управе. Одличном оценом је оцењен  рад градских службеника по питању ефикасности и љубазност приликом интеракције са грађанима.

Када је реч о задовољству анкетираних грађана Сомбора елементима свакодневног живота у граду, највеће задовољство грађани исказују по питању чистоће града,  квалитета животне средине и стања на пијацама. Са друге стране, највеће незадовољство грађани Сомбора имају када се ради о стању у којем се налазе саобраћајнице, односно тротоари и коловози улица и путева.  Ипак, задовољство анкетираних грађана Сомбора превладава над незадовољством када се ради о раду јавних предузећа, а највеће похвале грађани исказују према раду овдашњег ЈКП „Зеленило“.


Лицем у лице

Истраживање задовољства корисника услуга радом градске управе у Сомбору је спроведено на узорку од 400 пунолетних грађана Сомбора – корисника услуга градске управе, односно лица која су пре интервјуисања користила услуге неке од служби градске управе у Сомбору. Интервјуисање грађана трајало је између 5. и 22. јула ове године, а  обављено је техником „лицем у лице“, уз помоћ упитника који је садржао чак 51 питање.

Циљ истраживања је унапређење квалитета услуга које пружа градска управа, као и унапређење отворености и ефикасности управе кроз идентификовање ставова, искустава, препрека и очекивања које корисници услуга управе имају.


Грађани су заинтересовани за учешће у раду локалне самоуправе путем  јавних расправа, јавних трибина и округлих столова,  што је веома важно за будуће активности и планове Града у области већег укључивања грађана у изради локалних јавних политика.

Састанку су присуствовали Yеклин Вилијамс Бриyерс, директорка УСАИД-Пројекат за одговорну власт, Милош Мојсиловић, технички стручњак за компоненту одговорности локалне самоуправе у УСАИД-Пројекат за одговорну власт и Иво Чоловић, пројектни директор ЦЕСИД-а. Градоначелница града Сомбора је изразила захвалност на досадашњој сарадњи са УСАИД-Пројектом за одговорну власт и потврдила ангажовање свих расположивих капацитета у циљу унапређења квалитета услуга које пружа градска управа, као и  успостављање система за редовну и систематичну евалуацију рада локалне самоуправе  из перспективе корисника њених услуга, а у правцу праћења напретка и трендова у наредном периоду.

М. Мћ

EUR/RSD 117.1415
Најновије вести