Уређени станични колосеци у Футогу, Каравукову и Гајдобри

КАРАВУКОВО/ГАЈДОБРА: Пругом Нови Сад – Богојево дневно из правца Суботице, Сомбора, Новог Сада, као и Хрватске прође три до пет теретних железничких композиција.
ц
Фото: Железнице Србије

У путничком железничком превозу свакодневно овом пругом саобраћа 11 путничких возова на релацији Нови Сад – Сомбор – Суботица.

Два месеца трајали су радови на уређењу станичних колосека у три железничке станице - Футог, Гајдобра и Каравуково, а ових дана предстоје радови у Оџацима. Реконструкција станичних колосека у ове четири станице између Новог Сада и Богојева изузетно је значајна, јер ће ова пруга представљати алтернативни железнички правац током изградње пруге за велике брзине на деоници Нови Сад – Суботица.

Радници „Инфраструктуре железнице Србије“ завршили су средином септембра планирани посао у станицама Гајдобра и Каравуково, а пре тога у августу и у железничкој станици Футог. Санацијом колосека у Футогу, Гајдобри и Каравукову брзина возова у теретном железничком саобраћају је са досадашњих 20 км/сат повећана на 50 км/сат, а осовинско оптерећење пруге са 16 на 22,5 тона по осовини. Повећана је пропусна моћ пруге, као и безбедност саобраћаја на овим деоницама. Обављеним радовима на колосецима три железничке станице омогућено је и знатно сигурније и ефикасније одвијање железничког саобраћаја према Сомбору и Суботици, као и према државној граници ка Хрватској.

Фото: Железнице Србије

У железничкој станици Каравуково потпуно су реконструисани други (857 метара) и трећи (795 метара) колосек, замењена је једна скретница, као и око 400 метара на отвореној прузи испред улазне скретнице. Поред тога „Инфраструктура железница Србије“ уредила је и путни прелаз код гробља, који користе пољопривредници, тако да је сада њима олакшан долазак до њихових њива. У реконструкцију станичних колосека у Каравукову уложено је 1,75 милиона евра.


Следе радови у Оџацима

Преостало је још да се реконструишу колосеци у станици Оџаци, па да буду завршени сви планирани радови на обнови укупно 9,5 километара станичних колосека између Новог Сада и Богојева, чија је укупна вредност 5,7 милиона евра. Планирано је да радови на реконструкцији три станична колосека и замени седам скретница у станици Оџаци почну овог месеца и да буду завршени до ступања на снагу новог железничког реда вожње, 13. децембра 2020. године.


Четири скретнице замењене су у железничкој станици Гајдобра, комплетно су уређени 2. и 3. колосек, уређено је више од 500 метара отворене пруге, као и 120 метара пруге иза скретнице за Богојево. Вредност радова у станици Гајдобра је 1,14 милиона евра. На путу који повезује Бачку Паланку и Силбаш, на излазу из Гајдобре уређен је путни прелаз, тако да данас возачи преко овог изузетно прометног прелаза удобније путују.  Обновљена је аутоматска сигнализација, цевовод, делови колосечне конструкције, а посао је завршен постављањем новог слоја асфалта.

У Футогу комплетно су замењене шине и прагови на другом и трећем станичном колосеку у дужини од 672, односно 637 метара. Овим радовима обезбеђено је путницима и корисницима знатно боље и безбедније путовање кроз станицу, јер је последњи пут реконструкција колосека изведена пре неколико деценија. Вредност ових радова је 1,27 милиона евра, саопштено је из „Инфраструктуре железница Србије”.

В. Х.

EUR/RSD 117.1415
Најновије вести