Дисторзија је свима улила нову енергију

Када је Електрични оргазам своју прву свирку имао у Новом Саду 1981, десетак тинејџера, међу којима је био и потписник ових редова, концерт је одслушало кроз вентилационе решетке клуба “Но 1”, познатијег као “Кец”.

Разлог: улазница је била језиво скупа, тадашњег “коња”, или “црвену”, а поређења ради, упад на концерте у то време афирмисанијих бендова коштао је упола мање. Ипак, било је и оних који су себи приуштили свирку београдског бенда из тадашњег “пакетаранжманског” трилинга, те су жестоке тонове “Крокодила”, “Неба”, “Конобара”... осталима дочарали и визуелно.

“Оргазам” је, попут већине група имао успоне и падове, а повод за сусрет са Срђаном Гојковићем Гилетом је обележавање 30 година од изласка њиховог, без сумње најуспешнијег, албума “Дисторзија”. Новосађани ће у том концерту моћи да уживају вечерас (петак) у “Фирчи Тинк- тенк студију”, у Кинеској четврти.

На почетку разговора Гојковић се слаже да је, у смислу преласка са новоталасног звука на базични рокенрол, који је ЕЛОРГ урадио још на албуму “Како бубањ каже”, пун погодак учињен тек са “Дисторзијом”...

- Да, са “Дисторзијом” је тај прелаз успешно изведен. Све се поклопило како треба. Бенд је имао енергију почетника, деловали смо као да снимамо први албум. Донекле, то и јесте био неки други бенд, пошто су у то време у постави били Банана и Шваба – наводи спиритус мовенс „Оргазма”.

Пимећујем да је у Новом Саду, а очигледно и у другим срединама, тај албум “помирио” различите музичке опције, а групи обезбедио широк круг фанова. А ретко се догађа да бенд, који не важи за “мејн-стрим,” тако погоди...

- Једноставно се у том тренутку поклопио укус бенда са укусом публике, али и критике. Имао сам одређену визију коју сам следио тим албумом и по завршетку снимања испало је све онако како смо се надали. У неким другим случајевима, испоставило се, није било тако.

После сјајног првенца, те изузетног “Лишће прекрива Лисабон”, “Ле шансон...” и “Бубањ..” су представљали силазну путању бенда, тако да је “Дисторзија” учинила да ЕЛОРГ поново, не само узлети, већ и извесно време буде бенд који је стекао епитет водећег у држави...

– После “Лишће прекрива Лисабон” почео сам да размишљам о неком једноставнијем гаражном рокенролу, са мелодичним рефренима. “Les Chansons Populaires” и “Како бубањ каже” на одређен начин су били степеници ка “Дисторзији”. Уосталом, као што је “Дисторзија” водила ка “Летим сањам дишем”...

На питање како реагује на констатације типа “ипак сте били најбољи у раној фази”, Гиле каже да на сличне опаске гледа као на нешто што је сасвим природно.

– Различити људи воле више неке фазе бенда, за које су се емотивно везали. Сви се стално мењамо, и публика и ми. Нити сам ја исти онај Гиле који је снимио “Пакет аранжман”, нити су људи који су то онда слушали сада исти као тад. На крају се све своди на то да свако воли оно за шта се највише везао. Старији више воле музику коју су слушали током одрастања, у периоду своје младости. Увек је то тако било и биће, што је и нормално.

Говорећи о новом албуму „Где смо сад”, фронтмен „Електричног оргазма” каже да ће неки начин бити логични наставак претходног албума “То што видиш, то и јесте”.
– То стога што смо га снимали у истој постави као и претходни, али ће, наравно, ипак, бити другачији. Јер, у међувремену су се, између та два албума, наши животи кретали у разним правцима, што би свакако требало да се осети на новом издању.

Коментаришући за крај турнеју “Дисторзија 30 година”, Срђан Гојковић каже да је публика одлично реаговала на “Вуду блуз”, “Дебелу девојку”, “Ја сам тежак као коњ”... и у Загребу, Ријеци, као и на осталим градовима на турнеји, попут Пожаревца, Панчева, Ниша, Скопља...
– За разлику од претходног нашег концерта у Новом Саду, у Фабрици, сада ћемо свирати све песме са “Дисторзије”, редоследом као на албуму. Свираћемо наравно и многе друге наше хитове, док ће репертоар “Дисторзије” уследити пред крај концерта. У сваком случају, радујемо се новом сусрету с новосадском публиком и чињеници да ћемо свирати у, за нас, новом простору – код Фирчија.

Сава Савић

Марина у Лондону

Марина, басисткиња из ране фазе “Електричног оргазма”, већ годинама живи у Лондону, открива нам Гојковић. „Свирала је са нама прошле године у београдском Дому омладине, поводом 35 година бенда. На нашој новој живој плочи ’Пуштај музику’, која је тад снимљена, она свира у две песме: ’Конобар’ и ’Златни папагај’”.

EUR/RSD 122.8208