Фармацеутика уместо апологетике

Изложба “Нова религија” Дејмијена Херста у Музеју савремене уметности Војводине отворена је до сутра и, ко је до сада није погледао, последњи је тренутак да то уради.

Препоруке су пре свега популистичког карактера – реч је о једном од напознатијих савремених уметника у свету – али и чисто естетске - Херстова изложба је јединствена прилика да се види шта је то што дефинише сцену савремених визуелних уметности у последњих 20 година.

“Бритиш каунсил” и МСУВ, као организатори Херстове изложбе у Новом Саду, за крај су приредили стручно вођење Уроша Ђурића, сутра у 20 сати. Организатори јављају и то да се након шест недеља и више од 30.000 посета, изложба “Нова религија” сврстала међу најзначајније културне манифестације ове године. При томе је анкета спроведена међу посетиоцима показала да је чак две трећине посетилаца допутовала у Нови Сад из неког другог града.

У Новом Саду изложба је, подсетимо, свој живот почела бурно, протестима групе уметника који су у вернисажу најкомерцијалнијег аутора данашњице, односно финансирању доласка његових радова из галерије Пола Столпера из буyета Србије у којем нема довољно новца за уметност, видели наставак фаталне културне политике, не само наше земље. Тек, као и у другим срединама где је раније приказана, “Нова религија” не само да је изазвала велику пажњу јавности него и покренула дебату о којој сведоче бројни новински чланци, критике, прикази и жустре дискусије на друштвеним мрежама.

“Нова религија” је изложба која углавном дигиталним принтовима показује како се данашња фармацеутска индустрија може поредити са религијом, конкретно, хришћанством. Вечни живот, живот без бола и суза, само су неке од крилатица којима је хришћанство, а касније сваки нови вид културе, па и индустријске, освајао своје поклонике. „Наука је нова религија”, рекао је Херст о својим радовима представљеним у Новом Саду. „Углавном желим само да људи мућну главом. У овом случају заправо сам хтео да размисле о комбинацији науке и религије”.

Херст је рођен у Бристолу, 1965. Био је грађевински радник, да би убрзо успео у својој намери да се афирмише као уметник. Светску славу доживео је уметничком стратегијом шока и провокације, инсистирајући на приказима смрти кроз своје прослављене радове животиња у формалину и костурских лобања отпочених дијамантима. Изложба “Нова религија” у Новом Саду представља 14 графика и скулптура са апотекарским производима убаченим у свет црквених реликвија.

И. Бурић

 

EUR/RSD 117.1474
Најновије вести