Марковић и Кораћ први добитници награде “Рудолф Бручи”

Композиције “Три слике за четири саксофона” Ђорђа Марковића и “Фрагментс оф грин” Владимира Кораћа, равноправно су освојиле прву Награду “Рудолф Бручи”, установљену да подржи домаће савремено музичко стваралаштво.

 На отварању коверата са шифрама,  на Академији уметности у Новом Саду откривено је да су добитници друге награде “Морнинг ин парк Мањеж” Дамијана Јовичина и “И - рапсоди” Тамаре Лазић, док је треће место као јединствено, освојила композиција “Јутарња песма” Давида Мастикосе.

Тема првог конкурса за савремену композицију, за награду названу по једном од оснивача Академије уметности у Новом Саду и Удружења композитора Војводине, био је саксофон. Након 20 пристиглих композиција, писаних за соло, квартет или за саксофон уз пратњу клавира, репертоар домаћих савремених композиција биће знатно проширен, што је и била једна од основних намера при расписивању конкурса и установљењу Награде “Рудолф Бручи”.

- Мислимо да 20 композиција представља изузетан одзив за први пут - рекао је, приликом отварања коверти са шифрама, Милан Алексић као руководилац Центра за савремену музику Академије уметности у Новом Саду, који је иницијатор и један од орагнизатора конкурса и награде посвећене чувеном новосадском композитору и педагогу. - Саксофон је био у фокусу зато што том инструменту недостаје литература, а имамо неколико сјајних младих саксофониста. Битно је нагласити да ће све композиције, не само награђене, имати своје место на репертоару, свој живот, што је за савремену музику најважније.

Награда се и састоји управо од живе и студијске изведбе. Композиције двојице лауреата биће премијерно изведене у Загребу, почетком маја, у оквиру фестивала савремене музике младих. Првонаграђени ће затим наставити своју концертну промоцију на јесен у Будимпешти, на престижној Академији “Франц Лист”, где ће им се придружити и остали награђени. Затим ће у Синагоги у Новом Саду бити представљени сви заједно. Такође, скупа ће бити и на студијском снимку који предвиђају пропозиције конкурса и награде.

Професорка Смиљана Влајић, која је била срећне руке за добитнике награде, напоменула је да су на конкурс стигле разнородне партитуре, разнородних стилова, а да су се награђене композиције баш издвојиле по квалитету, што су готово унисоно препознали сви чланови жирија. Композитор Стеван Дивјаковић, као члан жирија, потврдио је да су пресудиле вредности композиције, без обзира на стилски израз који је варирао од традиционалног до савременог.У име удружења композитора Војводине, говорио је Јован Адамов, који је подсетио на велико дело и име Рудолфа Бручија.

И. Бурић
 

Слике за четири саксофона

На отварању коверти са шифрама, јуче је у Академији уметности у Новом Саду био присутан и један од лауреата, Ђорђе Марковић, који је окупљенима предочио да се на конкурс “Рудолф Бручи” пријавио након што је већ почео да пише партитуре за студенте саксофона. Инспирацију је пронашао у музици блиској савременој ликовној уметности, апстрактним делима Виктора Вазарелија, Ива Клајна и Јожефа Ача, чији је сликарски језик превео у звук, одакле и наслов - “Три слике за четири саксофона”. 

 

EUR/RSD 120.6135
Најновије вести