Многа лица Моцарта

Концерт поводом 260 година од рођења Волфганга Амадеуса Моцарта биће одржан сутра у 20 часова у свечаној сали Градске куће у Новом Саду, под називом “Многа лица Моцарта”.

Наступиће сопран Радослава Воргић Журжован, Весна Миликић за клавиром, и виолончелиста Кристоф Јан. Улаз на концерт је слободан.

Програм је конципиран тако да садржи и познате арије, које зна  шира публика, како напомиње Радослава Воргић Журжован за наш лист, али и неке друге, које Новосађани можда нису чули до сада, попут концертне арије “Узмите моју захвалност”, или арије Заиде “Тигре! Оштри канџе” из Моцартове истоимене недовршене опере, која се иностранству изводи и сценски, иако има само први и други чин. Поред тога, биће изведена и арија Сузане из познате Моцартове опере “Фигарова женидба”, као и Церлине из “Дон Ђованија” и Сервилије из “Титовог милосрђа”.    

– У првом делу концерта публика ће чути Моцартове песме, у другом арије, а за назив смо се одлучили зато што у његовој музици налазимо и сентименталну страну, али и неку врло драматичну и енергичну, као, рецимо, у последњој арији Заиде из његове истоимене недовршене опере – истиче Радослава Воргић. – Интересантно је чути не само његове арије, него и песме које се на нашим просторима ређе изводе, нису толико познате, и отуда и назив концерта, јер ћемо на тај начин представити његова разна лица. Уобичајено је да сви, када помисле на Моцарта, мисле на весео, ведар дух, какав је он, иначе, био, али, наравно, постоје и његове врло драматичне композиције, и мало другачија расположења, чак и тужна.

Мада је био планиран и наступ фаготисте Немање Михаиловића, као и на концерту пре неколико дана у Суботици, он се разболео, тако да овог пута неће свирати на концерту.

– Требало је да Немања Михаиловић и Кристоф Јан свирају у средини концерта, између песама и арија, и изведу концерт за фагот и виолончело, као на концерту у Суботици, међутим, то ће сада изостати. Кристоф Јан ће свирати у аријама, тако да ће све бити изведене уз клавирску пратњу и виолончело – појашњава наша саговорница. Радослава Воргић је дипломирала на Академији уметности у Новом Саду, на одсецима за општу музичку педагогију и соло певање у класи мр Милице Стојадиновић, где је данас ангажована као виши стручни сарадник, а  завршила је мастер и докторске студије 2015. на Универзитету „Јоханес Гутенберг” у Мајнцу.

Током студија у Немачкој била је члан младог ансамбла Државне опере у Мајнцу где је остварила оперске улоге Луције у “Силовању Лукреције” (Бритн), Армиде у “Риналду” (Хендл), Абел у “Првом убиству Каина” (Скарлати), Танкреди у опери “Ослобођење Јерусалима” (Палавачино) и Сузане у “Фигаровој женидби” (Моцарт). Певала је 2012. у Државној опери у Рудолштату улогу Косколета у истоименој оперети Офенбаха и Фламиније у опери “Живот на Месецу” (Хајдн).

Поред симфонијског оркестра „Макрис“ и ансамбла „Њу тринити барок“, Радослава Воргић сарађује и са вокалним студиом и оркестром „Орфелин“, Државном филхармонијом Рајна-Палатината, омладинским оркестром „Одеон“, ансамблом „Неумеџер Цонсорт“ и ансамблом „Сарбанд“. Српској публици се представила 2015. улогом Анђелике у опери “Орландо” (Хендл) у земунској опери „Мадленианум“. Члан је Нове београдске опере, као и гост певач у Државној опери у Визбадену (Немачка). Посебну љубав негује према барокној музици, немачком лиду и педагошком раду.

Н. Пејчић

 

EUR/RSD 117.1776
Најновије вести