Од електронике до фолклора

Стваралачка радозналост и отвореност у испитивању разнородних изражајних могућности савремене музике

доминантно су одредили тонске и духовне дијапазоне дела представљених на концерту младих аутора, учесника овогодишњег Међународног летњег сусрета композитора КомпАрт 06, који је у петак увече одржан у Културном центру Новог Сада. Међу учесницима поменутог скупа ове године нашло се десетак младих и афирмисаних композитора из Србије, Републике Српске, као и двојица њихових колега из Аргентине, који су занимљивим избором изведених дела представили своје креативне домете, истовремено илуструјући и сопствене погледе на актуелне токове савремене музике, која се колеба између тонске апстракције електронике, преко звучног и структурног проширивања модерног музичког израза, до ближих или даљих реминисценција на фолклор.

Концерт је отворен извођењем Електронске студије број 3, опуса стабилних и растућих тонских визура Николе Пацека Ветнића и дела Еџпецтанце ИИ за електронику Доротее Вејновић, у комбинацији електронског звука и дискретних акцената класичних инструмената. Наставак вечери донео је интерпретацију композиције “Апсолутна нула” за кларинет и клавир Љубомира Николића, остварења моћне експресивности и реских тонских дијалога двају инструмената, оствареног у упечатљивом и енергичном тумачењу чланова дуа “Вер ла флам”, који чине кларинетиста Васа Вучковић и пијанисткиња Наташа Пенезић. Чланови дуа извели су потом композицију неодгонетљивог наслова “еРСП.њЋзА.иЕ” Николе Пацека Ветнића, остварену у непрестаном сукобљавању оштро срезаних деоница двају инструмената. Потпуно другачију музичку атмосферу донело је тумачење “Јутарње песме” за сопран саксофон младог бањалучког композитора Давида Мастикосе, дела бујне евокативности и слојевитих тонских обриса, која је у извођењу Срђана Пауновића добила доречено звучно уобличење. Пажњу публике привукла су и извођења Фолклорне свите Драгане Табак, као самосвојно и успешно савремено обраћање фолклорном идиому, у интерпретацији пијанисткиње Невене Совтић, као и трећи став Свите за клавир Игора Андрића, у минуциозном тумачењу Наташе Пенезић.

Занимљиво поигравање мелодијски и различитим тонским бојама оцртаним микромотивима донело је тумачење духовите композиције Кларинет за варијације аргентинског аутора Робера Оливе, после којег је уследило представљање Полутонске свите у извођењу ауторке Катарине Томић, као и бурно, френетичним и жустрим тонским и ритмичким бујицама изграђено извођење композиције (Д)ах за баритон саксофон и клавир у тумачењу саксофонисте Срђана Пауновића и аутора Дамјана Јовичина, који је свирао клавир. На завршетку вечери уследило је још извођење тонски и мелодијски разигране композиције “Паинтбрусх” ауторке Тамаре Кнежевић, као и драматичним акцентима оцртаног опуса “АТ-ТЕНСИОН” аргентинског аутора Мариана Патерностера, које су ангажовано представили чланови дуа “Вер ла флам”, закључујући овај успели концерт савремене музике.

Б. Хложан

 

EUR/RSD 117.1776
Најновије вести