Поглед на Дежелу

Из издавачке радионице Културног центра Новог Сада изашлао је нова свеска „Поља” ( 501), у потпуности посвећена савременој словеначкој уметничкој сцени као део пројекта сарадње књижевних часописа из региона.

Подсетимо, под окриљем ове идеје је, у словеначкој „Апокалипси”, већ објављен избор из савремене српске прозе и поезије, који су сачинили Игор Маројевић и Алан Бешић, иначе уредник „Поља”.

– Нова, септембарско-октобарска свеска „Поља“настала је у склопу пројекта „Ревија в ревији“ који је својевремено иницирао управо часопис „Апокалипса“– појашњава нам Бешић. – Тај пројекат окупља десетак часописа из некиолико европских земаља: Словенија, Хрватска, Италија, Мађарска, Румунија, Србија, Бугарска, Аустрија, БиХ... и подразумева међусобну размену прилога и представљање националних књи- жевности на другим језицима. Такође се сваке године организује и дводневна конференција у Словенији и Италији, где се представљају бројеви из текуће године.

Словеначку савремену списатељску сцену у новим „Пољима” представљају тако песници Томаж Шаламун, Мате Кушар, Јуриј Худолин, Алеж Мустар, Изток Осојник, Ана Порента и Маја Видмар, уз неколико аутора хаику поезије, те приповедачи Маре Цестник, Винко Модерндорф, Маја Новак и Сузана Тратник. Ту је и кратка драма Ренеа Кристана „Хаппy бус или филозофи лете у небо”. Део темата посвећен је есејисти Едварду Коцбеку, а део односу књижевности и феминизма...

Књижевност, међутим, није једина у фокусу, па тако „Поља” доносе и неколико филозофских текстова, као и анализу музичке сцене у „дежели”, са акцентом на двоструки албум мултимедијалног бенда „Боргезија”. Темат о Словенији заокружује приказ изложбе „Белла Циао” графичарке Ренате Колер, коју чини десет дигиталних графика звезда револуционарне прошлости, попут Тита, Че Геваре и младих партизанки, на којима је минимално интервенисано. Сви ови радови су публиковани и у новим „Пољима”.
М. С. 

EUR/RSD 117.1420
Најновије вести