Заједничко музицирање лишено сујете

Новосадска публика након непуне две године имаће у недељу, 4. децембра од 20 сати у Синагоги поново прилику да ужива у Моцартовом “Реквијуму”, у извођењу

 Вокалног студија “Орфелин” из Новог Сада и Новог симфонијског оркестра „Макрис“ из Београда под диригентском палицом Предрага Госте. Као солисти наступиће Ана - Марија Бркић - сопран, Драгана Поповић -мецосопран, Роберто Јакини Вирђили-тенор и Сретен Манојловић бас – баритон.

Осим „Реквијема“ у првом делу концерта биће изведене и увертире за две Моцартове познате опере – „Фигарова женидба“ и „Лућо Сила“, као и мотет „Еџсултате, јубилате“. Сутрадан, 5. децембра, на дан када је пре 225 година Волфганг Амадеус Моцарт преминуо, с овим делом „Орфелин“ и „Макрис“ представиће се и београдској публици у Коларчевој задужбини, а 6. децембра наступиће и у Зрењанину у Културном центру.

– Вокални студио „Орфелин“ неколико година сарађује са Предрагом Гостом, диригентом, који се након две деценије рада у Америци вратио у Београд, где је основао Нову београдску оперу, Нови симфонијски оркестар „Макрис“ и Оркестар барокних и ренесансних инструмената – каже за „Дневник” диригенткиња „Орфелина” Тамара Адамов Петијевић. – Са сва три Гостина ансамбла имали смо до сада неколико успешних пројеката. Изводили смо Моцартов „Реквијем“, Хендлов ораторијум „Месија“, у два наврата учествовали са Барокним београдским солистима на Данима барокне музике у Београду, као и на Фестивалу барокне музике у Новом Саду, која као резултат има изведбу нових дела од којих се нека у Новом Саду до сада нису ни чула. Сарадња наша два ансамбла је оно што посебна вредност овог пројекта.

Диригенти су познати као сујетне личности, то је нажалост заштитни знак многих од нас, али то није овде случај. Заједнички рад је јако потребан на овим просторима. Имамо квалитетних диригената и ансамбала, али сарадње су прилично ретке. По речима Тамаре Адамов Петијевић, „Реквијем“ је једно од два најпопуларнија дела међу широм публиком, а у прилог томе говори и чињеница да су недељу дана пред концерт карте распродате.  – То је дело које је Моцарт написао наслућујући своју смрт – каже Тамара Петијевић.

– Реквијем је оно што је заправо у православној музици опело, посмртна музика, музика која се пева као молитва за спасење душа умрлих. Он је једини композитор који је себи написао реквијем. Дело завршава његов ученик Зисмајер, тако да ми изводимо ту верзију, која у себи садржи понављање претходних музичких детаља које је сам Моцарт написао.

З. Милосављевић

Човек сав од музике

Пет дана након првог извођења овог великог музичког комада, „Орфелин“ ће под управом наше саговорнице у Карловачкој гимназији извести дело којим се слави стваралаштво Корнелија Станковића. Реч је о „Орфелиновом“ пројекту „Човек сав од музике“. Како каже Тамара Петијевић, у питању је заправо игроказ, који садржи у себи све жанрове музике Корнелија Станковића, као и текстове које казује глумац-наратор, док један од музичара у костиму дочарава самог композитора.

Овај игроказ је наишао на леп одзив публике, и извођен је у Новом Саду, Београду, као и у Сремским Карловцима. „Планирамо да га снимимо и да он буде део документарног филма о Корнелију Станковићу који већ две годне припремамо”, каже Тамара. „Недостају нам неки кадрови из Беча, али верујем да ћемо до 2017. године успети да га завршимо. То дугујемо Корнелују Станковићу, чијем лику и делу сам добар део свог рада посветила”.
 

EUR/RSD 117.1776
Најновије вести