„Павле Васић” Дејану Сретеновићу

Награда „Павле Васић” за публиковано дело из области примењене уметности и дизајна за 2016. припала је др Дејану Сретеновићу, историчару и теоретичару уметности,

за књигу „Урнебесни кликер, уметност и политика београдског надреализма”, у издању „Службеног гласника”. Једногласну одлуку донео је жири који су чинили историчари уметности др Весна Круљац (председник), Драгиња Маскарели и проф. др Драган Булатовић.

У образложењу стоји да методолошки и структурално савремено конципирана, Сретеновићева проблемска студија нуди иновативну интерпретацију и релевантну контекстуализацију београдског надреализма.
„Заснована на исцрпним истраживањима и критичко-аналитичком промишљању расположивог уметничког материјала и релевантне библиографске грађе, она не негира резултате претходних истраживања него их суптилно коригује и допуњава, проширује и унапређује новим подацима и закључцима”, приметио је жири.

У образложењу је константовано и да кроз идентификацију и експликацију различитих видова уметничког испољавања и стратегија деловања водећих носилаца, Сретеновић прати процес артикулације надреалистичког практичног и теоријског дискурса у београдској средини.„Анализирајући иновацијске аспекте визуелне експериментације београдских надреалиста засноване на аутоматском писању и колажно-монтажном поступку, као и моделе њене презентације кроз парадигму Ристићевог “Надреалистичког зида’’, аутор указује на суштинске промене које је у домену морфологије, феноменологије и онтологије уметничког дела донео овај покрет и апострофира његове антиципаторске компоненте.

Паралелно, као темељна идејна исходишта идеологије београдског надреализма разматра ’метод симулације’ и ’топос лудила’ кроз призму тада актуелне психоаналитичке теорије, афинитет водећих протагониста ка марксистичкој теорији и њихову опредељеност за социјалну револуцију”, оценио је жири.
Чланови жирија мишљења су да књига Дејана Сретеновића представља изванредан допринос историји и теорији српске авангарде, који заслужује награду „Павле Васић”.

У најужој конкуренцији за то признање била је оригинална студија случаја сценског дизајна Ирене Шентевске „Тхе сњингинг 90’ Позориште и друштвена реалност Србије у 29 слика”, која, како је оценио жири, преставља важан теоријски допринос савременом читању феномена позоришне уметности.
 

EUR/RSD 117.1474
Најновије вести