ŠTA SE DESILO SA SOFTVEROM AVIO-KOMPANIJE KOJI JE ZAROBIO 73 TURISTA NA KIPRU? Agencija je uradila sve što može, a putnici imaju pravo da se žale, kaže Seničić
Direktor Nacionalne asocijacije turističkih agencija Srbije (YUTA) Aleksandar Seničić izjavio je danas da je avio-kompanija kriva zbog toga što je 73 putnika iz Srbije bilo zarobljeno na aerodromu u Larnaki na Kipru, a nakon što se ispostavilo da se njihove karte, koje su platili, ne nalaze u sistemu.
Seničić je rekao da je ovde nedvosmisleno reč o grešci i lošoj organizaciji od strane avio-kompanije i dodao da je agencija, koja je organizovala putovanje u saradnji sa jednom „lou kost” kompanijom, poslala putnike na destinaciju verujući da je rezervisan i njihov povratak.
„Kako i zašto je došlo do problema u sistemu avio-kompanije pa se ti putnici nisu pojavili na spisku, to ostaje da čujemo i vidimo od strane avio-kompanije. Ja razumem i putnike koji su se našli u ovoj situaciji, bilo je tu i putnika sa malom decom. Pretpostavljam da će jedan broj njih želeti da se žale, naravno na to imaju i pravo”, izjavio je on za K1 televiziju.
Seničić je istakao da je turistička agencija koja je bila organizator ove kompanije, kada je saznala o ovome, uradila sve ono što je mogla da uradi u tom trenutku, a to je da obezbedi turistima obrok na aerodromu, a nakon toga transfer i smeštaj u hotelu, kao i avio-karte za let sutradan kako bi putnici mogli da se vrate u Srbiju.
Kako je naveo, iako po Zakonu o turizmu turistička agencija jeste odgovorna kao organizator putovanja, ta odgovornost će se svakako prebaciti na avio-kompaniju po ugovoru koji turistička agencija ima sa avio-kompanijom.
Seničić je istakao da je već nekoliko puta u toku ove sezone bilo pritužbi pojedinih individualnih putnika koji su otišli na neke destinacije, nakon čega se nisu našli u sistemu avio-kompanije za povratak, i dodao da je očigledno problem u nekom novom softveru koji je avio-kompanije ove godine uvela.
„Ovo se prvi put sad desilo sa tako velikom grupom putnika, sreća njihova pa su bili u organizaciji turističke agencije koja je preuzela deo odgovornosti. Da nije bilo tako, putnici bi ostali na aerodromu i morali bi sami da plate svoje karte, a sada to za njih radi turistička agencija”, objasnio je on.
Na pitanje na kakvu vrstu obeštećenja ovi putnici imaju pravo, Seničić je rekao da oni imaju pravo da se žale turističkoj agenciji koja je organizator putovanja i dodao da je preporuka, ukoliko dođe do tužbi sudu, da tuženi bude turistička agencije koja je organizator putovanja, a drugi tuženi avio-kompanija koja je prouzrokovala ovaj problem.
„Oni mogu da se žale agenciji, da zahtevaju kompenzaciju, treba biti realan i očekivati kompenzaciju kako to ima u međunarodnim sporazumima. To se kreće od 200 do 400 evra po putniku. Ono što će avio-kompanija ponuditi je makar povraćaj cene avio-karte koju nisu ni iskoristili”, naveo je on i dodao da je agencija ovde snosila ogromne troškove koje će, smatra Seničić, uspeti da naplati od avio-kompanije.