Јачањем знања против кризних ситуација

Семинар „Паметне школе”, у циљу јачања свести запослених у образовним институцијама о смањењу ризика од природних непогода, одржан је у петак у ОШ „Милош

Црњански”. Програм је део пројекта „Еколошка школа – екологија у образовању”, који реализује „Архус центар Нови Сад” уз подршку Покрајинског секретаријата за образовање, а на овом семинару било је речи о заштити животне средине и климатским променама, значају и улози едукације на пољу заштите животне средине и климатских промена, као и о „Водичу за јачање отпорности на ризике од непогода”, у издању „Архус центра”.

– Представили смо концепт који смо израдили прошле године, а заснива се на примерима како школа може да се организује као центар локалне заједнице да би повећала безбедност од природних опасности – каже Бранислав Вукотић из „Архус центра”. – Добар пример за то су подручја у свету која су под утицајем цунамија, где су у школама радили с децом млађег школског узраста, кроз различите садржаје, што је било врло благотворно у време те природне катастрофе.

Пошто су код нас најприсутнији ризици од поплава и пожара као природних катастрофа, едукација учитеља и наставника који су посетили рашњи семинар односила се на то како да се понашају у таквим ситуацијама. Како каже Вукотић, врло је важно да свака школа има свој план процене ризика и постојећих ресурса, да би могла предупредити кризне ситуације, или, ако се десе, да се зна како се понашати пре, за време и после непогоде.

– Иако то већ имамо у нашим плановима и програмима, такве семинаре схватам као иницијативу да се мало више покренемо и оснажимо свест у школама кроз неформалније облике рада с децом, користећи и неке друге методе – објашњава учитељица Татјана Шрек. – На тај начин, кроз практича искуства, децу ћемо освестити да смо ми само гости на овој планети, коју треба да оставимо нашим потомцима у набољем могућем стању. Много тога већ знамо, али некад је потребно овако нешто да нас подсети па ћемо већ у понедељак имати свеже идеје.

Како каже, битно је упутити школарце у методе рециклаже, компостирања, коришћења секундарних сировина, још док су сасвим мали. Ђаци нижих узраста су, каже она, одличан „материјал за обликовање”, врло су саосећајни и пуни су бриге о природи.

Д. Ристић

 

EUR/RSD 118.9569
Најновије вести