Набавка нових возила процењује се на око 1,5 милијарди динара, а још 850 милиона градски превозник добија из буyета за 2020. годину. О томе ће, између осталог, расправљати градски одоборници на седници Скупштине града у уторак, 25. јуна. Имајући у виду да је за нове аутобусе овогодишњим буџетом града већ издвојено 100 милиона за куповину осам миди аутобуса с погоном на ПНГ и 350 милиона за куповину 13 соло аутобуса на природан гас, градски превозник за ову и наредну годину у ту намену из градског буџета добија две милијарде динара. Набавком нових аутобуса, поред побољшања квалитета превозне услуге, очекује се и смањење трошкова горива и резервних делова, као и смањење броја возила у возном парку будући да би се тиме расходовао одређени број старих аутобуса. Планирано је да се ове године расходује осам, а наредне две године по десет аутобуса. До краја ове године возни парк ЈГСП-а требало би да броји 41 нових возила, наредне 30, а 2021. још десет.
„Техничка исправност возног парка је већ дужи период веома ниска и креће се од 68 одсто до 72 одсто, што значи да је од укупног броја возила у возном парку 75 до 85 аутобуса било неисправно. Због овако ниске техничке исправности возног парка често није било могуће обезбедити потребан број аутобуса за реализацију планираног реда вожње” наводи се у скупштинском материјалу уз објашњење да зато ЈГСП мора да издваја значајан износ новца годишње да би се њихова возила редовно сервисирала и не би ли се поправљале техничке неисправности, а све у циљу обезбеђивања континуираног и несметаног превоза путника.
Због тога што је возни парк градског превозника у просеку стар скоро 14 година неопходно је обнављати га, али ЈГСП последњих година у томе није самостално могло да одговори, будући да је пословало с губитком.
В. Бијелић