До краја године договор о финансирању  Фрушкогорског коридора

Министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић најавила је да ће Протокол о изради пројектно - техничке документације за брзе саобраћајнице Нови Сад - Зрењанин – Борча бити потписан  на заједничкој седници републичке и покрајинске владе 6. октобра. 
1
Фото: Dnevnik.rs

" Надам се да ћемо се усагласити и да ћемо протокол потписати на заједничкој седници владе. Када заједно раде покрајинска и републичка влада, онда су резултати, верујте, сигурни ", рекла је Михајловићева уочи прве седнице Радне групе за праћење реализације инфраструктурних пројеката у Војводини. Како је саопштила на заједничкој са конференцији за новинаре са председником покрајинске владе Игором Мировићем,  у Немањиној  се разговарало   „ о томе како да унапредимо и реализујемо инфраструктурне пројекте у Војводини, попут завршетка Жежељевог моста, почетка изградње Фрушкогорског коридора, али и потписивања протокола о изградњи брзе саобраћајнице Нови Сад – Зрењанин – Борча.  Мировић је нагласио да је покрајинска влада "  веома задовољни  сарадњом  са републичком" .

“ Наша политика у Војводини заправо је она коју сам дефинисао као политика окупљања око пројеката и то даје резултат. Сукоби су иза нас, били су део ранијег односа националне и наше регионалне владе. То је оно што   треба да оде у историју јер није доносило резултат, већ само бесциљне свађе и расправе које нису могле  да помогну ни локалним самоуправама, ни у реализацији  великих заједничких пројеката, нагласио је Мировић, подвлачећи  да се " данас улази у велике ствари ".

Потпредседница Владе  је навела да ће се Фрушкогорски коридор градити по секцијама, подсетивши да је у мају ове године у Пекингу потписан меморандум са кинеском компанијом " Чајна роуд енд бриџ корпорејшен " о градњи те саобраћајнице. Истакла је да је " припремљена пројектно - техничка документација за све четири секције и да ту нема проблема ", као и да је за прву секцију ревизиона комисија већ донела своје одлуке. Подсетила је да је тунел кроз Фрушку Гору друга секција и да он највише кошта. Предочава  да  прича о финансирању оваквог пројекта није једноставна, јер није мали новац у питању.  Како је нагласила, упоредо са израдом пројеката, разговара се са покрајинском владом и кинеском компанијом о условима и изворима финансирања те важне саобраћајнице.

- Очекујем да до краја године, након потписивања комерцијалног уговора са ЦРБЦ за Коридор 11, за деоницу Прељна – Пожега који се очекује у новембру, договоримо оквире финансирања и за Фрушкогорски коридор, најавила је министарка. Истиче и да  се " у причама везаним за финансирање увек мора водити рачуна о томе колико можемо да се задужимо, на колико година, у односу на наш буџет" . Стога напомиње и да " Влада не може одједном да се задужи за толики новац ".

Говорећи о протоколу који треба да буде потписан, а који се односи на брзе саобраћајнице од Новог Сада до Зрењанина и од Зрењанина до Борче, Мировић је навео да је свестан да то не може да се деси преко ноћи.  Чека се, каже, завршетак Коридора 10 и део Коридора 11, али је важно да Војводина у том тренутку  буде спремна са два велика пројекта.  “ Деоница Нови Сад – Рума, даље до Шапца и границе са Републиком српском и ова брза саобраћајница кроз Банат,  са наставком на банатску магистралу према Кикинди треба да буде приоритет читаве републике Србије, не само Војводине, уверен сам да ћемо у томе успети ”, казао је Мировић.


За бољу воду у Кикинди, Вршцу, Врбасу…

“Поред завршетка Жежељевог моста, почетка изградње брзе саобраћајнице од Новог Сада, преко Зрењанина, до Борче и реконструкције Гребенског пута на Фрушкој гори, чију обнову смо у Покрајини започели, разговарали смо и о финансијски мањим пројектима, али и те како важним за грађане Војводине, попут изградње пречистача за воду за пиће, што је велики проблем у појединим војвођанским насељеним местима, рекао је Мировић. Указујући да Војводина има проблема са пијаћом водом, Мировић је најавио да ће разговарати и о изградњи постројења за питку воду у оним локалним срединама које до сада нису имале квалитетна постројења. " Надлежна министарства и Влада Србије уз нашу помоћ предузимају мере на почетку изградње постројења у Кикинди, Вршцу, Врбасу и у другим местима", најавио је Мировић.


Покрајинска влада  у непрекидној је координацији готово са свим јавним предузећима са републичког нивоа и тако се припремају  одговарајуће пројекти из области  заштите животне средине и они који су везани за реконструкцију путних праваца. Мировић наглашава да је значајна средства Покрајина уложила у реконструкцију локалне путне мреже, а да заједно са министарством инфраструктуре и јавним предзећима које оно координира, ради на припреми пројеката реконструкције државних путева првог и другог реда. Радна група је разговарала и о Гребенском путу на Фрушкој Гори, за кога Мировић каже да је изузетно значајан правац дужине 47 киломеатара и протеже се  од Инђије до Шида.

" Овај пут је важан за туризам, за развој свих потенцијала које Фрушка Гора има. Ми смо самостално извршили одређене радове, обзиром да је  пут категорисан као локални. У овој и у наредној години то ће бити санација од готово 17 километара. Надам се да ћемо постићи договор и да ће у будућности ЈП Путеви Србије кроз прекатегоризацију која ће бити учињена, одржавати то што ћемо направити заједнички," наводи Мировић.

С.Станковић
 

EUR/RSD 117.1484
Најновије вести