" Надам се да ћемо се усагласити и да ћемо протокол потписати на заједничкој седници владе. Када заједно раде покрајинска и републичка влада, онда су резултати, верујте, сигурни ", рекла је Михајловићева уочи прве седнице Радне групе за праћење реализације инфраструктурних пројеката у Војводини. Како је саопштила на заједничкој са конференцији за новинаре са председником покрајинске владе Игором Мировићем, у Немањиној се разговарало „ о томе како да унапредимо и реализујемо инфраструктурне пројекте у Војводини, попут завршетка Жежељевог моста, почетка изградње Фрушкогорског коридора, али и потписивања протокола о изградњи брзе саобраћајнице Нови Сад – Зрењанин – Борча. Мировић је нагласио да је покрајинска влада " веома задовољни сарадњом са републичком" .
“ Наша политика у Војводини заправо је она коју сам дефинисао као политика окупљања око пројеката и то даје резултат. Сукоби су иза нас, били су део ранијег односа националне и наше регионалне владе. То је оно што треба да оде у историју јер није доносило резултат, већ само бесциљне свађе и расправе које нису могле да помогну ни локалним самоуправама, ни у реализацији великих заједничких пројеката, нагласио је Мировић, подвлачећи да се " данас улази у велике ствари ".
Потпредседница Владе је навела да ће се Фрушкогорски коридор градити по секцијама, подсетивши да је у мају ове године у Пекингу потписан меморандум са кинеском компанијом " Чајна роуд енд бриџ корпорејшен " о градњи те саобраћајнице. Истакла је да је " припремљена пројектно - техничка документација за све четири секције и да ту нема проблема ", као и да је за прву секцију ревизиона комисија већ донела своје одлуке. Подсетила је да је тунел кроз Фрушку Гору друга секција и да он највише кошта. Предочава да прича о финансирању оваквог пројекта није једноставна, јер није мали новац у питању. Како је нагласила, упоредо са израдом пројеката, разговара се са покрајинском владом и кинеском компанијом о условима и изворима финансирања те важне саобраћајнице.
- Очекујем да до краја године, након потписивања комерцијалног уговора са ЦРБЦ за Коридор 11, за деоницу Прељна – Пожега који се очекује у новембру, договоримо оквире финансирања и за Фрушкогорски коридор, најавила је министарка. Истиче и да се " у причама везаним за финансирање увек мора водити рачуна о томе колико можемо да се задужимо, на колико година, у односу на наш буџет" . Стога напомиње и да " Влада не може одједном да се задужи за толики новац ".
Говорећи о протоколу који треба да буде потписан, а који се односи на брзе саобраћајнице од Новог Сада до Зрењанина и од Зрењанина до Борче, Мировић је навео да је свестан да то не може да се деси преко ноћи. Чека се, каже, завршетак Коридора 10 и део Коридора 11, али је важно да Војводина у том тренутку буде спремна са два велика пројекта. “ Деоница Нови Сад – Рума, даље до Шапца и границе са Републиком српском и ова брза саобраћајница кроз Банат, са наставком на банатску магистралу према Кикинди треба да буде приоритет читаве републике Србије, не само Војводине, уверен сам да ћемо у томе успети ”, казао је Мировић.
За бољу воду у Кикинди, Вршцу, Врбасу…
“Поред завршетка Жежељевог моста, почетка изградње брзе саобраћајнице од Новог Сада, преко Зрењанина, до Борче и реконструкције Гребенског пута на Фрушкој гори, чију обнову смо у Покрајини започели, разговарали смо и о финансијски мањим пројектима, али и те како важним за грађане Војводине, попут изградње пречистача за воду за пиће, што је велики проблем у појединим војвођанским насељеним местима, рекао је Мировић. Указујући да Војводина има проблема са пијаћом водом, Мировић је најавио да ће разговарати и о изградњи постројења за питку воду у оним локалним срединама које до сада нису имале квалитетна постројења. " Надлежна министарства и Влада Србије уз нашу помоћ предузимају мере на почетку изградње постројења у Кикинди, Вршцу, Врбасу и у другим местима", најавио је Мировић.
Покрајинска влада у непрекидној је координацији готово са свим јавним предузећима са републичког нивоа и тако се припремају одговарајуће пројекти из области заштите животне средине и они који су везани за реконструкцију путних праваца. Мировић наглашава да је значајна средства Покрајина уложила у реконструкцију локалне путне мреже, а да заједно са министарством инфраструктуре и јавним предзећима које оно координира, ради на припреми пројеката реконструкције државних путева првог и другог реда. Радна група је разговарала и о Гребенском путу на Фрушкој Гори, за кога Мировић каже да је изузетно значајан правац дужине 47 киломеатара и протеже се од Инђије до Шида.
" Овај пут је важан за туризам, за развој свих потенцијала које Фрушка Гора има. Ми смо самостално извршили одређене радове, обзиром да је пут категорисан као локални. У овој и у наредној години то ће бити санација од готово 17 километара. Надам се да ћемо постићи договор и да ће у будућности ЈП Путеви Србије кроз прекатегоризацију која ће бити учињена, одржавати то што ћемо направити заједнички," наводи Мировић.
С.Станковић