ИМА МЕСТА ЗА СВЕ У ОВОМ СВЕТУ Инфлуенсерка Ена Луна о будућности овог занимања и изградњи онлајн личности

Популарну инфлуенсерку Ену Чубрило, познатију као Ена Луна, на Инстаграму прати чак 190.000 људи, док њен Тикток налог броји преко 20.000 пратилаца.
е
Фото: Александар Батајић

У свет инфлуенса ушетала је сасвим спонтано, те је успела да свој хоби претвори у посао. Делећи савете о лепоти и моди, својом аутентичношћу успела је да привуче пажњу великог броја људи, а њени пратиоци су јој остали верни упркос трендовима који се стално мењају.

Када сте и како одлучили да отворите налоге на друштвеним мрежама, а потом и да упливате у свет инфлуенса и шта вас је то издвојило од других инфлуенсера чији је садржај део модне индустрије?

- Друштвене мреже сам покренула заиста давно, Фејсбук 2008. године, ако се добро сећам, а Инстаграм 2012. када се појавио. Тада сам Фејсбук користила за комуникацију са пријатељима који нису живели у Србији, док сам Инстаграм користила више за едит фотографија, као и већина мојих пријатеља. Тада нисмо разумели да је то платформа преко које може да се комуницира са другима и са ове тачке гледишта ми је то веома симпатично, када видимо у шта су се претвориле друштвене мреже данас, у можда најмоћнију маркетиншку алатку икада. Спонтано сам ушла у свет инфлуенса и нисам размишљала о томе шта ме издваја и на који начин ћу се представити, јер нисам на то гледала као на посао већ сам у томе уживала и забављала се.

Фото: Александар Батајић

Која је највећа инспирација која стоји иза вашег стила и како се он развијао током година?

- Оно што је људе највише привукло на мој профил, на самом почетку, биле су несвакидашње модне комбинације, спој неспојивог, колорит, дезени, много накита и друго. У време када сам завршавала студије и почињала да радим мислим да сам највише уживала у томе. Правила сам и доста грешака, што је природно, али некако сам умела да изнесем шта год сам ставила на себе и људима се допадао тај мој став. Инспирацију сам увек проналазила у свему око себе и дан данас се цела моја одевна комбинација склопи на основу једног детаља који желим да понесем и све остало сложим око њега. Не могу да издвојим једну особу која ме инспирише јер су се и оне мењале кроз одрастање и све су потпуно стилски различите. Сада више уживам у једноставнијим комбинацијама али од аксесоара никада не одустајем.

Фото: Александар Батајић

Како се носите с притиском сталног праћења трендова, а у исто време одржавања аутентичности?

- Уме да ме понесе неки тренд и верујем да је то неизбежно, јер у данашње време када је нешто тренд не можете да избегнете то ни онлајн ни офлајн, али увек се трудим да останем доследна себи. Тешко ми је да једном речју дефинишем свој стил, јер он зависи од мог расположења тог дана, но мој посао, са неке стране, захтева и да пропратим трендове, прикажем да ли бих носила и на који начин одређену ствар и у томе не видим ништа лоше. Мода је ту да се забављамо и покажемо нашу креативну страну.

Свесни смо чињенице да је у данашње време могуће постати популаран преко ноћи, са само једним објављеним видео-снимком, те долази до појаве све више људи који себе класификују као инфлуенсера. Како видите улогу инфлуенсера у данашњем друштву и како мислите да се та улога може променити у будућности?

- У данашње време јесте лакше постати виралан преко ноћи, али се даљим понашањем на мрежама или одржи, уколико је садржај квалитетан, или нестане након неког времена. Не могу да упоредим време у ком сам почела да се бавим овим послом са садашњим, јер технологија рапидно напредује и изазовно је испратити је, али могу да кажем да сам поносна што сам изградила такав однос са својом публиком, где имају поверење у мене и моје препоруке исто као првог дана, што ми је најважније. Искрено, мислим да ће се у даљој будућности више издвојити људи који се обраћају специфичној ниши људи, а да ће мање „пролазити” лајфстајл моменат, који је био најзаступљенији.

Фото: Александар Батајић

На који начин мислите да друштвене мреже утичу, било позитивно или негативно, на то како ће млади људи да перципирају појам лепоте и на који начин могу да се одупру негативној страни дигиталних платформи?

- Сматрам да се самопоуздање гради код куће, уз наше родитеље и најближе окружење којима је задатак да усмере младе на праве вредности и објасне да није све што се види на друштвеним мрежама реално. Стојим иза тога да је од најранијег доба од неизмерне важности разговор са децом, како не би дошло до тога да разне појаве и теме на друштвеним мрежама формирају њихово мишљење, важно је учити их да критички размишљају, а да не прихватају све што виде здраво за готово.

Фото: Александар Батајић


Хоби претворила у посао

Ко је Ена Луна иза камере?

- Мислим да сам кроз ових осам година, колико се бавим овим послом, приказала велики део себе и своје личности и сматрам својим успехом што када ме људи упознају имају утисак  да сам иста и на камери као и иза ње. Никада се нисам претварала, само сам бирала да делим оно са чиме сам комфорна. Свакако да највећи део свог слободног времена посвећујем својој деци и породици и највише уживам у томе, будући да сам свој хоби претворила у посао.


Који савет бисте дали младима који желе да започну своју каријеру као инфлуенсери у индустрији моде и на који начин је потребно да граде свој имиџ и бренд?

- Препоручила бих им да одаберу тему којој ће се максимално посветити, обрадити је на начин који сматрају да нису видели досад, бити своји и не копирати туђи садржај као можда најважнију ставку. Људи више од свега поштују аутентичност и искреност. Има места за све у овом свету, тако да само треба кренути и коцкице ће се успут сложити. Некада се треба препустити и бити спонтан и не схватати све превише лично.

Ивана Јапунџа

EUR/RSD 117.1015
Најновије вести