Од сада – јединствена цена такси превоза

Новом градском одлуком о такси превозу прописани су одређени нови услови које ће превозници морати да испуне, а који се тичу неких кључих проблема на које новосадски таксисти већ годинама указују,

као што су јединствена цена или оптимизација броја возила. Одлука би, како каже заступник Удружења „Такси макси” и члан Радне групе за унапређење такси превоза у Новом Саду Јосип Копестинскиј, требало данас да се нађе у „Службеном гласнику”, а на њој је рађено чак три године.

– То је прва таква одлука која је у складу са Законом о друмском сабраћају – каже Копенстинскиј. – Она покрива неколико кључних тачака, као што услови о томе ко има право да се бави такси превозом. Такође, сада више не постоји минимална цена за такси превоз, него једнствена цена, што значи да ће сви таксисти морати да возе по истој цени, што је врло битно за грађане.

Одлука, по речима нашег саговорника, даје и испекцијским органима нова оруђа за бољу контролу, а ново је и то што ће се од сада цене вожње усклађивати једном годишње. Подсетимо, садашњи ценовник није мењан четири године. Друга кључна ставка Одлуке је, по речима нашег саговорника, оптимизација такси превоза у Новом Саду, по којој ће Град на сваких пет година ангажовати стручну службу да одреди оптималан број такси возила.

– Ипак, дабисмо избегли забуне, то се неће примењивати док Уставни суд не прихвати ту одредбу. То не значи да ико губи право на рад, већ да ће убудуће, ко год жели да таксира, морати да подесе захтев или да се стави на листу чекања док се не упразни место, односно док неки таксиста не оде у пензију или престане да таксира из неког другог разлога – објашњава Копенстинскиј.

Како су нам рекли из Градске управе за саобраћај и путеве, акт којим се уређује цена услуге у оквиру такси тарифе на територији Града биће донет у року од 30 дана од ступања Одлуке на снагу. По новој одлуци, потребно је и да такси возило буде регистровано по месту седишта тог превозника, с регистарском ознаком која садржи латинична слова „ТЏ“ на задње две позиције. Осим тога, како кажу из Управе, Одлуком је прописан и изглед кровне ознаке која служи за идентификацију такси возила.

Доношењем Одлуке о такси превозу путника, помоћу знака за идентификацију, а то је изглед кровне ознаке, лако ће се идентификовати сви они таксисти који нису ускладили своје пословање с одредбама ове одлуке и као такви неће моћи обављати такси делатност на територији града Новог Сада, кажу из Градске управе за саобраћај и путеве.

Сви таксисти дужни су да ускладе своје пословање с одредбама нове Одлуке у року од три месеца од дана њеног ступања на снагу. У супротном, инспектори и комунални полицајци овлашћени су да поднесу захтев за покретање прекршајног поступка и издају прекршајни налог. Како кажу из Градске управе за саобраћај, представници такси удружења били су укључени у израду акта, а своје предлоге и сугестије су износили на радном телу које је образовао градоначелник.

Д. Ристић

 

Уједињени у захтевима

Подсетимо, новосадски таксисти су већ неко време уједињени у захтевима да Град донесе Одлуку о такси превозу. Тиме се уређује та  област према Закону о превозу у друмском саобраћају на новосадској територији.

 

Сива зона велики проблем

Како каже Јосип Копенстинскиј, дивљих таксиста у граду је релативно мало, а много већи проблем су они у сивој зони, односно они који имају дозволу за рад, али возе по ценама које сами себи одреде. Осим тога, он скреће пажњу и на проблем линијских таксиста, који, како каже, нису легални. Ипак, он се нада да ће применом новог Закона о друмском саобраћају и нове Одредбе и ти проблеми бити ближе решењу.

EUR/RSD 117.1205
Најновије вести