Lokalnom ombudsmanu lane se obratilo 558 građana: Pritužbe na administraciju, buku, komšije...
Lokalnom ombudsmanu se prošle godine obratilo 558 građana, te je podneto 199 pritužbi, formirano 207 predmeta, a postupak nije završen u 33 slučaja, navodi se u Izveštaju lokalnog ombudsmana za 2021.
Problemi na koje su Novosađani ukazivali lane su razni – od ćutanja administracije, komunalnih problema, ponašanja zaposlenih u organima uprave, neispravnosti isporučenih proizvoda, buke, ponašanja komšija, oštećenja imovine, naplate dugovanja i kazni, preko visine poreza, nezadovoljstva odlukama po konkursu, diskriminacije, prevare od strane prodavaca i zagađenja životne sredine, sve do popravke krova i potrošnje zajedničke vode.
U Izveštaju se, takođe, navodi i da je 2021. godine blago povećan broj podnetih pritužbi lokalnom ombudsmanu. Zaposleni u lokalnom ombudsmanu obavili su i ukupno 351 razgovor putem telefona i uživo sa sugrađanima, koji nisu rezultirali podnošenjem pritužbe. Spram načina obraćanja građana, u Izveštaju se zaključuje da su se sugrađani manje obraćali lokalnom ombudsmanu telefonskim putem nego 2020. godine, te da uznemirenost građana izazvana epidemijom koronavirusa nije u velikoj meri uticala na obraćanje građana prošle godine. Takođe, broj podnetih pritužbi nije manji u odnosu na višegodišnji prosek, odnosno, građani se konstantno u približno istom broju za rešenje problema obraćaju lokalnom ombudsmanu.
Najveći broj pritužbi podneto je na rad Gradske uprave za inspekcijske poslove (41), Gradske poreske uprave (17), Centra za socijalni rad (16), Gradske uprave za građevinsko zemljište i investicije (15), JKP “Vodovod i kanalizacija” (14), Gradske uprave za urbanizam i građevinske poslove (11) i Predoškolske ustanove “Radosno detinjstvo” (10). U Izveštaju se navodi da su se građani najviše žalili na rad istih gradskih organa i službi kao i u 2020. godini, s tim da su ove pojedini samo zamenili mesta. Isti slučaj je i sa pritužbama na rad preduzeća “Lisje”, “Čistoća”, “Parking servis”, “Informatika”, Gradske uprave za imovinu i imovinsko-pravne poslove, JGSP “Novi Sad”, Gradske uprave za saobraćaj i puteve, kao i i Gradske uprave za opšte poslove, koje su takođe samo zamenile mesta u odnosu na prošlogodišnji Izveštaj.
Tokom prošle godine, građani su se žalili i na subjekte čiji rad nije u nadležnosti lokalnog ombudsmana, te se 106 sugrađana žalilo na rad republičkih organa i ustanova, njih 82 na privredna društva, na komšije i sugrađane se žalilo 27 građana, a isti broj se žalio na rad javnih izvršitelja, a među pritužbama je i četiri na članove porodice.
Jedna od pritužbi koja je okončana prošle godine jer je problem rešen je i slučaj sugrađanke koja se žalila na rad JKP “Parking servis”, jer ne može da dobije povlašćenu stanarsku parking kartu iako je vlasnica stana u Novom Sadu, ali bez prijavljenog prebivališta na toj adresi. Na rad JKP “Čistoća” žalila se sugrađanka iz Begeča, budući da baštenski otpad duži period nije odnesen, pa su meštani počeli da ga pale. Nakon obraćanja lokalnog ombudsmana tom preduzeću, otpad je uklonjen iz Begeča. Novosađanin se prošle godine žalio lokalnom ombudsmanu zbog nerešavanja problema u vezi oštećenja nadgrobne ploče, nakon čega je ploča dovedena u prvobitno stanje. Pritužbu je imala i samohrana majka dvoje dece, koja je žrtva nasilja u porodici i lokalnom ombudsmanu se obratila jer njeno mlađe dete nije primljeno u vrtić. Nakon reagovanja lokalnog ombudsmana, dete sugrađanke primljeno je u vrtić.
Novosađani se lokalnom ombudsmanu mogu obratiti lično radnim danima od 9 do 14 časova u Ulici vojvođanskih brigada 17, putem telefona 420-211, poštom ili slanjem mejla na lokalni.ombudsmannovisad.rs. Više informacija o radu lokalnog ombudsmana u Novom Sadu može se pronaći na sajtu lokalniombudsman.novisad.rs, kao na Fejsbuk stranici Lokalni ombudsman grada Novog Sada. Na funkciji lokalnog ombudsmana trenutno je Marina Popov Ivetić.
D. Andulajević