U „Školarku“ kreativnošću do brzog čitanja i lakog pamćenja
Dečji edukativni klub „Školarko“ od septembra organizuje dva nova programa - časove tehnike brzog čitanja i časove tehnike brzog učenja i lakog pamćenja, namenjene deci od devet do 14 godina, odnosno učenicima od trećeg do osmog razreda.
Nastava će se odvijati u prostorijama na Bulevaru cara Lazara 41, a decu je moguće prijaviti pozivom na broj koji se nalazi na Fejsbuk stranici „Školarko boravak Novi Sad“.
- Možemo da kažemo da je to jedan novi program u našem opusu, a tokom prehodne dve školske godine imali smo eksperimentalnu fazu u okviru koje smo sa decom u boravku radili najpre tehnike brzog učenja i uvideli da deca odlično reaguju – potvrdio je edukator kluba „Školarko“ Novak Stanišić. – Tada smo uveli i brzo čitanje, ali sa manjom ciljnom grupom, radili smo sa učenicima trećeg i četvrtog razreda. Te časove su imali jednom sedmično, uz obavezan domaći zadatak u kojem su morali da provežbaju jednu od tehnika.
Takav će plan biti realizovan i od septembra – imaće obavezan čas u trajanju od sat vremena, sve će biti potkrepljeno odgovarajućim vežbama kod kuće, jer da bi neka tehnika bila usvojena, potrebno je mnogo vežbanja.
Program je osmišljen kao izrazito interaktivan.
- Učenici će imati priliku da u bilo kojem trenutku postavljaju pitanja, obrađivaće se tekstovi iz različitih oblasti – pored književnih, biće zastupljene teme umetnosti, kulture, filma... – pojašnjava Novak Stanišić. – Jednom mesečno učenici će imati priliku da izaberu oblast, odnosno tekst na kojem žele da uče brzo čitanje, a tehnike brzog čitanja biće savladavane na školskom gradivu. Biće u obavezi da na svaki čas donesu uybenik iz nekog predmeta i da zajedno, odabranom tehnikom, savladavaju sadržaj. Časovi će biti podeljeni na teorijski i praktičan deo.
Radionice profesionalne orijentacije
Dečji edukativni klub „Školarko“ će od jeseni za učenike osmog razreda, ali i srednjoškolce, organizovati radionice profesionalne orijentacije. Biće to set od po osam radionica u okviru kojih će na kreativan način imati priliku da saznaju koje veštine, potencijale i interesovanja poseduju. Takođe su u planu radionice na različite teme, namenjene roditeljima, kao i psihološke radionice.
Benefiti ovakvog učenja i načina savladavanja gradiva su višestruki.
- Na taj način uče da odvoje bitno od nebitnog, pravilno i bez teškoća da savladaju informacije o godinama i neke klasifikacije, da im gradivo ne bude suvoparno, da pronađu kreativan i lak način da nešto zapamte i nauče, gotovo kroz igru – navodi Stanišić. – U tom slučaju znanje je praktično, ne dogodi se situacija “Učim da bih to zaboravio za dva dana”.
B. Pavković