Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Novi srpski brend – paprika

02.03.2019. 13:13 13:14
Piše:
Foto: Dnevnik.rs

Paprika bi mogla postati novi brend Srbije i njen značajan izvozni proizvod.

Trendovi pokazuju da Srbija preuzima deo tržišta Mađarske i Makedonije jer ima konkurentniju proizvodnju, navodi se u studiji koju je sprovela konsultantska kuća SEEDEV uz podršku projekta GIZ.

Tokom 2016. godine paprika iz Srbije se izvozila u čak 27 zemalja, od čega 35 odsto u zemlje EU, prenosi portal „Agromedija”, pozivajući se na studiju.

U 2016. je proizvedeno 227.600 tona paprike, što je dva do tri puta više u odnosu na prethodne tri godine, zabeležen je i rekordan izvoz sveže paprike vredan 6,5 miliona američkih dolara, dok je izvoz tucane paprike dostigao 6,1 miliona američkih dolara.

Osim nekoliko kompanija, proizvođači paprike su gotovo u potpunosti porodična gazdinstva.

Kod ajvara i tucane paprike, kao i kod drugih sličnih proizvoda, postoje pojedinačni uspešni primeri i pokušaji plasmana i promovisanja, ali ne i sistemskih napora koji bi definisali kvalitet i učinili ga šire prepoznatljivim, čime bi se znatno povećala potrošnja, a samim tim i proizvodnja paprike.

Kako se navodi u studiji, upravo zato kod paprike, više nego kod drugih proizvoda, ima smisla uvoditi oznake kvaliteta i promovisati kvalitet, kako na domaćem tržištu, tako i na stranim.

Dodaje se da bi pomoć države u promovisanju, garanciji i označavanju kvaliteta ubrzala procese osvajanja stranih tržišta, prvenstveno u regionu.

Z. D.

Piše:
Pošaljite komentar