okoTVoko: Proleće za ljubavnike
Dragana Mirković je pokorila Temišvar. Iako bolesna, pevala je pred 30.000 ljudi na „Banaton festivalu”.
Za svaku se zvezdu zna - ne može lako da se do nje dođe. Luče iz Kasidola nije davala izjave za medije te večeri, ali, žena ima neku posebnu magiju nad publikom pa su granice bile zakrčene. Iz Srbije se baš čekalo da se uđe u Rumuniju. Rumuni i Srbi iz Rumunije slušaju nešto drugo. „Udario tuk na luk”, rekla bi Snežana Đurišić, koja je isto nastupala, ali vole svi njenu pesmu. Pevala je i Zorana Pavić - večita devojčica, Blizančica, koja non-stop radi i juri i ima dva uspešna kabarea. Beki Bekić čovek zvani osmeh i gospodin.
Bogami, Neda Ukraden konačno ima pravi hit. U godini kada slavi 40 godina njenog najvećeg hita „Zora je” i snima novu verziju iste pesme u Londonu, sa tamošnjim simfonijskim orkestrom, nastupala je na CMC festivalu. Ima fantastičan spot i pesmu „Tko to tamo pjeva” autora Dušana Bačića, a reditelj spota je neverovatni Dejan Milićević.
Posle pesama „Da se nađemo na pola puta” kao i „Vino i gitare” evo novog hita. Ne može lako da se nađe novi hit. To najbolje potvrđuje Ceca kojoj očigledno fali neko kao što je Marina Tucaković. Zdravko Čolić je objavio „Proleće za ljubavnike”. Jeste da je pesmu pisao Dino Merlin, ali da li je tekst morao da bude „la-la-la, la-la-la” ili je morao da bude kao „Šljive su rodile”?
Normalno da su sve velike zvezde imale plime i oseke u karijeri. To najbolje pokazuju karijere Bajage, Olivera Dragojevića, Nede Ukraden pa i Zdravka Čolića. Ponekad je bolje ne snimati ništa nego snimati svašta.
Nives Celzijus ima pesmu koja je na ivici lascivnog, a pošto znam da mnogi moji čitaoci imaju visok pritisak ja neću da vam kažem naziv pesme. Prosto rođen sam takav, stidan, Titov pionir. Ali, posle Karleušine pesme „o soku” od kog ostaje gorki ukus ne želim ništa da komentarišem o aktuelnoj estradi pošto sam pročitao na svom hakovanom Fejsbuk profilu komentar: „Što se taj inteligentan čovek bavi glupostima”.
Bavim se svim onim što je u našoj masovnoj kulturi jer i dalje smatram da je to jako bitan deo našeg društvenog života. A posebno što se ne uvažavaju i ne cene urednici koji rade zabavu, nego se forsiraju samo oni koji rade informativu. Ajd da sačekaju ti novinari ispred šatora gde je Dragana Mirković da vide koliki je red tamo.
Danas se sve sluša - i Stoja i Prija i Čorba i Čola i Neda. Uspeli su samo oni pevači koji su shvatili trenutak u kome živimo - imamo hiperinflaciju pevačica i pevača koji imaju milionske preglede na Jutjubu. Zato nije ni čudo što jedna Tanja Savić bez medijske reklame ima tako posećene koncerte. Pa ima žena lepe pesme.
Nije ni čudo što je Ena Popov započela na K1 televiziji sa zabavnim formatom. Oduševio sam se kad je Milan Inić Yasserstain jednom prilikom u klubu Srpskog narodnog pozorišta pustio Eni njen hit „Naivna”. Iako je iz 2008. godine, svi na hrvatskom primorju znaju tu pesmu i pitaju me kako je Radojka Adžić Dara nikad bolja i pristojnija u gostovanjima, a i Nataša Bekvalac isto tako. Stižu nove ploče, ali ćemo slavu čuvati od starih pesama.
Aleksandar Filipović