IN MEMORIAM: Stevan Popov, pilot
koje je vozio radeći u JAT-u, šira publika po elokventnosti i odmerenom nastupu kada je gostovao na nacionalnim telefizijama, a ljubitelji aviona po angažovanju u spasavanju Aerodroma na Čeneju i savetima koje je delio mladim kolegama-početnicima.
Steva Popov pune 23 godine bio je pilot JAT-a, a jedno vreme bio je i rezervni oficir JNA. U žižu javnosti dospeo je kada je s posadom boinga 707, 17. aprila 1992. načinio prvi let na liniji Beograd - Sarajevo koje je gorelo, uspevši tokom mesec dana svakodnevnih letova da izvuče iz sarajevskog pakla oko 40.000 ljudi.
U junu iste godine iz Stokholma napravio je pravi podvig, uspevši da vrati fudbalsku selekciju Jugoslavije s Evropskog prvenstva, na kojem im je bilo zabranjeno da igraju. Naime, avionu nadležni nisu davali dozvolu za poletanje, niti za snabdevanje gorivom. Popov je uspeo da, koristeći diplomatske sposobnosti i lične veze, izdejstvuje gorivo i naša reprezentacija je, zahvaljujući njegovoj hrabrosti i odlučnosti bezbedno stigla u Beograd. Popov se kasnije prisećao kako je imao nameru da poleti s polupraznim avionom i prinudno sleti na autoput neke od zemalja koje nam nisu zavele sankcije. No, srećom, nije bilo potrebe za takvim poduhvatom.
Jedan od najvećih pilota Srbije, kako ga kolege nazivaju, Popov je poslednje godine života posvetio radu u Aeroklubu “Novi Sad”, boreći se za adaptaciju čenejskog aerodroma. Avione je pre dva dana zauvek napustio kada su projekat rekonstrukcije aerodroma počeo da dobija finalne obrise.
Iza sebe je ostavio suprugu i četvoro dece; Stevu, Ivu i Vesnu i Jelenu. Sahrana legende jugoslovenskog i srpskog vazduhoplovstva je u subotu, na Gradskom groblju u Novom Sadu.
E. D.