IN MEMORIAM: Стеван Попов, пилот
које је возио радећи у ЈАТ-у, шира публика по елоквентности и одмереном наступу када је гостовао на националним телефизијама, а љубитељи авиона по ангажовању у спасавању Аеродрома на Ченеју и саветима које је делио младим колегама-почетницима.
Стева Попов пуне 23 године био је пилот ЈАТ-а, а једно време био је и резервни официр ЈНА. У жижу јавности доспео је када је с посадом боинга 707, 17. априла 1992. начинио први лет на линији Београд - Сарајево које је горело, успевши током месец дана свакодневних летова да извуче из сарајевског пакла око 40.000 људи.
У јуну исте године из Стокхолма направио је прави подвиг, успевши да врати фудбалску селекцију Југославије с Европског првенства, на којем им је било забрањено да играју. Наиме, авиону надлежни нису давали дозволу за полетање, нити за снабдевање горивом. Попов је успео да, користећи дипломатске способности и личне везе, издејствује гориво и наша репрезентација је, захваљујући његовој храбрости и одлучности безбедно стигла у Београд. Попов се касније присећао како је имао намеру да полети с полупразним авионом и принудно слети на аутопут неке од земаља које нам нису завеле санкције. Но, срећом, није било потребе за таквим подухватом.
Један од највећих пилота Србије, како га колеге називају, Попов је последње године живота посветио раду у Аероклубу “Нови Сад”, борећи се за адаптацију ченејског аеродрома. Авионе је пре два дана заувек напустио када су пројекат реконструкције аеродрома почео да добија финалне обрисе.
Иза себе је оставио супругу и четворо деце; Стеву, Иву и Весну и Јелену. Сахрана легенде југословенског и српског ваздухопловства је у суботу, на Градском гробљу у Новом Саду.
Е. Д.