Film: Dobra žena
Sadržaj
Milena (Mirjana Karanović) je, kao što naslov kaže, dobra žena po aršinima tradicionalne srpske, dakle patrijarhalne porodice.
Kuva, sprema, čisti, pere, tu je i za muža i za decu, još i uživa u svemu tome. Ali, jednog dana, nakon što doktor posumnja da ima malignu izraslinu na dojki, počinje veliko spremanje tokom kojeg na svetlost dana izlazi i jedna video kaseta, sa porodičnim snimcima. Kada Milena otkrije da iza snimljene idile ima i snimak streljanja civila iz nacionalističkog rata u Jugoslaviji, u kojem glavnu ulogu igra njen muž Vlada (Boris Isaković), ništa više neće biti isto.
Akteri
Scenario: Mirjana Karanović, Darko Lungulov, Stevan Filipović
Režija: Mirjana Karanović
Uloge: Mirjana Karanović, Boris Isaković, Jasna Đuričić, Bojan Navojec, Hristina Popović
Reč kritike
Ono po čemu je poznata van ekrana - mirovnoj delatnosti, otvorenoj kritici nacionalističkog političkog establišmenta, solidarnosti sa ugroženim grupama i manjinskim zajednicama u društvu, Mirjana Karanović u velikoj meri prenosi i na film. Priča je očigledno inspirisana istinitim događajima, kasetama kakve su već “curile” u javnost (bilo bi lepo i kad bi neko jednom objasnio zašto čovek ima potrebu da snima i čuva zlodelo), brakovima kakvi cvetaju, srpskim majkama (folk pevačica Ceca je latentno i jedna od protagonistkinja filma), samo sa dramskim otklonom u tome što je ova žena prikazana kao dobra, a ne kao loša ili zla. Slično su predstavljene i druge, žene oko nje, sve sa implicitnim alibijima da nisu one krive što su im muževi alfa-muškarci (u Srbiji čitaj: svinje i kriminalci), u ovom slučaju i ratni zločinci. Sirote, ne pitaju se one ništa, pa ni to odakle im krpice, pomadice... Nakon spoznaje da ima rak, vera u besmrtnost duše i progon na onom svetu Milenu dovodi do psihološke nestabilnosti koja se razrešava etičkom odlukom. Ali, ko zna koliko bi ona bila manje dobra žena da nije bilo kancera, mada i taj motiv, kao i ceo film, deluje nekako namešteno, u funkciji solidarnosti sa aktuelnom temom i ženskom prirodom, ili njenim naličjem. Osim odlične glume u filmu sveprisutne Mirjane Karanović, sve drugo je prilično nedovoljno.
Igor Burić