Uplatnice za pomoć roditeljskoj telefonskoj liniji
Uz julske račune JKP „Informatika” građani će dobiti i uplatnice
UNICEF-a za podršku rada roditeljske telefonske linije. Na već popunjenim uplatnicama Novosađani mogu upisati željeni iznos donacije i uplatiti ga na šalterima pošte, odnosno banke po izboru, čime pomažu funkcionisanje ove telefonske linije namenjene roditeljima. UNICEF je u Srbiji uspostavio roditeljsku liniju na besplatnom i poverljivom broju telefona 0800/007-000, u saradnji s Ministarstvom za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja i Centrom za zaštitu odojčadi, dece i omladine Beograd, da bi roditeljima obezbedio besplatnu i stručnu pomoć savetnika. Linija trenutno radi od 17 do 20 časova svakog dana, a da bi funkcionisala punim kapacitetom, potrebne su nove donacije.
U Beogradu je uplatnicama UNICEF-a uz junske račune JKP „Infostan” prikupljeno više od 900.000 dinara za pomoć roditeljskoj liniji. UNICEF se širom sveta finansira iz dobrovoljnih donacija, a u Srbiji sprovodi sveobuhvatne i dugoročne programe koji su usmereni na podršku državi da obezbedi zdravo odrastanje svakog deteta, kvalitetno i inkluzivno obrazovanje, odgovarajuću socijalnu zaštitu dece i porodica, kao i socijalno uključivanje marginalizovane dece i adolescenata.
Društvene promene, ekonomsko osimromašenje porodice, jačanje potrošačkog mentaliteta i novine internet-društva donose sve više izazova u vaspitavanju dece. Roditelji se pitaju kako da se postave kada dete ima napade besa u najranijem periodu života, kada kreće u vrtić ili školu, ili kada kao tinejyer ispituje granice roditeljske tolerancije. Pitaju se kako da zaštite dete od nasilja na društvenim mrežama, vršnjačkog zlostavljanja ili kako da mu pomognu oko neuzvraćene ljubavi. Najvažnije osobe u životu svakog deteta su roditelji. Oni su tu da zaštite, vaspitaju, nauče i posavetuju i razgovaraju s decom o svemu. Roditeljska linija osmišljena je kao pravovremena stručna pomoć za prevazilaženje svakodnevnih problema tokom odrastanja dece.
J. V.