Posle Beograda, eŠalter i u Novom Sadu
Nakon 17 opština u Beogradu, od ponedeljka, 21. avgusta, počeo je da radi eŠalter Republičkog geodetskog zavoda (RGZ) i u Novom Sadu, Kraljevu i Pančevu.
Usluge Katastra vodova sada je moguće pribaviti elektronskim putem, preko internet servisa. Geodetske firme i institucije koje su vodile evidenciju vodovodnih i toplovodnih mreža, elektro-distributivnih sistema i drugih vodova koji se beleže u RGZ-u, projekte su predavale na šalterima u Katastru, što ih je, imajući u vidu situaciju na šalterima, koštalo dragocenog vremena, a vreme je ipak novac.
– Uvođenjem novog internet servisa, geodetskim organizacijama je omogućeno da na jednostavan način, brzo i lako iz svojih kancelarija i bez dolaska u naše prostorije, podnesu zahtev RGZ-u – naglasila je šefica Odseka za vodove u Službi za katastar u Novom Sadu Mirjana Andrašev. – Kad se obave određena snimanja na terenu, elaborati geodetskih radova, u tačno propisanoj formi, dostavljaju se putem interneta, nakon čega se podaci obrađuju i vrlo brzo su spremni za rešavanje i unošenje u naše baze podataka.
Takođe, geodetskim organizacijama omogućeno je da prate status podnetog predmeta, a pošto je sistem dvosmeran, sva neophodna objašnjenja i ispravke dobijaće putem interneta. Naša sagovornica kaže da će se još izvesno vreme podaci predavati na šalterima RGZ-a (na Bulevaru Mihajla Pupina 16, u zgradi Banovine), a potom će se taj posao obavljati isključivo elektronski.
Preko eŠaltera biće brži pristup uslugama Katastra vodova, čime se olakšava poslovanje geodetskih organizacija, a samim tim pružaju im se jednake mogućnosti za učešće u poslovima nezavisno od sedišta firme. Istovremeno, obostrana komunikacija i postupanje su olakšani jer su procesi automatizovani, a u RGZ-u očekuju dalje uprošćavanje procesa kroz uspostavljanje novog informacionog sistema. Osim toga, u pripremi je i proširenje usluga eŠaltera i na Katastar nepokretnosti. Digitalno poslovanje biće dostupno institucijama koje u svojim postupcima koriste usluge Katastra nepokretnosti kao što su sudovi, centri za socijalni rad, javni izvršitelji, Poreska uprava, opštinski organi, ali i građanima.
Predstavnici geodetskih organizacija očekuju se da će aplikacija koju je Katastar uveo ubrzati njihov rad i komunikaciju s tom službom, te im omogućiti brže podnošenje zahteva i izdavanje podataka, kao i bržu predaju gotovih elaborata i evidentiranje instalacija vodova u katastrima.
Nova elektronska usluga rezultat je reformi koje se u Republičkom geodetskom zavodu sprovode uz podršku Svetske banke i kroz projekat „Unapređenje zemljišne administracije u Srbiji”, navodi se na sajtu RGZ-a.
Putem eŠaltera, u okviru pilot-projekta koji traje od 1. jula, u Republički geodetski zavod stiglo je 58 zahteva. Oni se obrađuju po prioritetu, u skladu s pravilima dvosmerne digitalne komunikacije koja zahteva razmenu digitalno potpisanih dokumenata. Takođe, sprovedene su obuke za geodetske organizacije i za uključene organizacione jedinice RGZ-a. Mreža podrške za korišćenje eŠaltera je uspostavljena i na sva pitanja službenici RGZ-a odgovaraju u najkraćem roku. U RGZ-u kažu da je uvođenje eŠaltera samo prvi korak ka elektronskom sistemu koji će povezati sve poslovne procese u Zavodu i omogućiti brži i efikasniji rad i pružanja usluga za građane, kao i privatne i javne institucije.
J. Vukašinović