После Београда, еШалтер и у Новом Саду

Након 17 општина у Београду, од понедељка, 21. августа, почео је да ради еШалтер Републичког геодетског завода (РГЗ) и у Новом Саду, Краљеву и Панчеву.
Ешалтер
Фото: Dnevnik.rs

Услуге Катастра водова сада је могуће прибавити електронским путем, преко интернет сервиса. Геодетске фирме и институције које су водиле евиденцију водоводних и топловодних мрежа, електро-дистрибутивних система и других водова који се бележе у РГЗ-у, пројекте су предавале на шалтерима у Катастру, што их је, имајући у виду ситуацију на шалтерима, коштало драгоценог времена, а време је ипак новац.

– Увођењем новог интернет сервиса, геодетским организацијама је омогућено да на једноставан начин, брзо и лако из својих канцеларија и без доласка у наше просторије, поднесу захтев РГЗ-у – нагласила је шефица Одсека за водове у Служби за катастар у Новом Саду Мирјана Андрашев. – Кад се обаве одређена снимања на терену, елаборати геодетских радова, у тачно прописаној форми, достављају се путем интернета, након чега се подаци обрађују и врло брзо су спремни за решавање и уношење у наше базе података.

Такође, геодетским организацијама омогућено је да прате статус поднетог предмета, а пошто је систем двосмеран, сва неопходна објашњења и исправке добијаће путем интернета. Наша саговорница каже да ће се још извесно време подаци предавати на шалтерима РГЗ-а (на Булевару Михајла Пупина 16, у згради Бановине), а потом ће се тај посао обављати искључиво електронски.

Преко еШалтера биће бржи приступ услугама Катастра водова, чиме се олакшава пословање геодетских организација, а самим тим пружају им се једнаке могућности за учешће у пословима независно од седишта фирме. Истовремено, обострана комуникација и поступање су олакшани јер су процеси аутоматизовани, а у РГЗ-у очекују даље упрошћавање процеса кроз успостављање новог информационог система. Осим тога, у припреми је и проширење услуга еШалтера и на Катастар непокретности. Дигитално пословање биће доступно институцијама које у својим поступцима користе услуге Катастра непокретности као што су судови, центри за социјални рад, јавни извршитељи, Пореска управа, општински органи, али и грађанима.

Представници геодетских организација очекују се да ће апликација коју је Катастар увео убрзати њихов рад и комуникацију с том службом, те им омогућити брже подношење захтева и издавање података, као и бржу предају готових елабората и евидентирање инсталација водова у катастрима.

Нова електронска услуга резултат је реформи које се у Републичком геодетском заводу спроводе уз подршку Светске банке и кроз пројекат „Унапређење земљишне администрације у Србији”, наводи се на сајту РГЗ-а.

Путем еШалтера, у оквиру пилот-пројекта који траје од 1. јула, у Републички геодетски завод стигло је 58 захтева. Они се обрађују по приоритету, у складу с правилима двосмерне дигиталне комуникације која захтева размену дигитално потписаних докумената. Такође, спроведене су обуке за геодетске организације и за укључене организационе јединице РГЗ-а. Мрежа подршке за коришћење еШалтера је успостављена и на сва питања службеници РГЗ-а одговарају у најкраћем року. У РГЗ-у кажу да је увођење еШалтера само први корак ка електронском систему који ће повезати све пословне процесе у Заводу и омогућити бржи и ефикаснији рад и пружања услуга за грађане, као и приватне и јавне институције.

Ј. Вукашиновић

EUR/RSD 117.1474
Најновије вести