Prepoznatljiv dizajn Lutkarta: Upornost i talenat prerasli u brend
NOVI SAD: Novosađanka Nataša Jovičić je tkalja, slikarka, majka dvoje dece i dizajnerka brenda „Lutkart”.
Posle neuspeha da upiše slikarstvo na Akademiji umetnosti, odlučila se da pohađa kurs tkanja u „Ateljeu 61”. Od novca koji je zaradila slikanjem, kupila je razboj za tkanje i počela da tka kape, šalove i torbe.
S 25 godina kupila je mašinu za šivenje i, bez prethodnog znanja, počela da šije šarene helanke, koje je prodavala ljudima iz zgrade, u frizerskom salonu i komšiluku. Vremenom se pročulo za njene kreacije pa je počela da šije i tunike, majice i rolke, koje su „Lutkartu” dale poseban pečat. Pet godina je šila sama i imala je želju da proširi asortiman, ali nije mogla da ga ralizuje do kraja pošto nije profesionalna krojačica. U međuvremenu je došla do saradnice Snežane, koja je uspela da realizuje svaku njenu ideju, a danas s njom stvara ukupno šest žena. „Lutkart” je tako proširio asortiman na kapute, mantile, sakoe, haljine i suknje.
Kao da ima dve mene u ovoj priči: ono što sam sašila i ono što sam uspela da sprovedem do kraja uz pomoć saradnica, kaže Nataša.
Dok je bila tinejdžerka, s drugaricom je redizajnirala staru babinu odeću.
Odsekla sam rukave s haljine i dodala druge u pankerskom stilu, priseća se kreativnih početaka naša sagovornica.
Kako dodaje, tada nije ozbiljno razmišljala o tome da će se baviti dizajnom, već je uživala da starim stvarima daje novi izgled i da bude upečatljiva.
Oduvek sam se interesovala za umetnost i imala potrebu da stvaram, kaže Nataša.
Inspiraciju pronalazi u svemu što je okružuje, što se oko nje dešava. To je razlog zbog čega je svaki komad unikatan i priča za sebe.
I da ne zarađujem novac od ovoga, radila bih isto, jer mi novac nije poenta u celoj toj priči. To sam prvenstveno počela da radim iz ljubavi, ističe Nataša.
Njene kreacije nose mnoge poznate ličnosti kao što su Ana Štajdohar i „Frajle”, s kojima ima poslovnu saradnju, a tu su i Božo Vrećo, Dragana Mićalović i Maja Šuša. Klijentela su joj žene, kako kaže, sa specifičnom notom i ukusom.
Što se tiče reklame i prodaje, većinu svojih kreacija Nataša prodaje onlajn. Ima stranicu na „Instagramu” i „Fejsbuku”, a sajt je ugasila jer su joj društvene mreže vodeće u onlajn prodaji. Takođe ima i svoj „showroom” u Dunavskoj 5, gde potencijalni kupci mogu probati odeću, ali i upoznati Natašu.
J. Makitan