Препознатљив дизајн Луткарта: Упорност и таленат прерасли у бренд
НОВИ САД: Новосађанка Наташа Јовичић је ткаља, сликарка, мајка двоје деце и дизајнерка бренда „Луткарт”.
После неуспеха да упише сликарство на Академији уметности, одлучила се да похађа курс ткања у „Атељеу 61”. Од новца који је зарадила сликањем, купила је разбој за ткање и почела да тка капе, шалове и торбе.
С 25 година купила је машину за шивење и, без prеthodnog знања, почела да шије шарене хеланке, које је продавала људима из зграде, у фризерском салону и комшилуку. Временом се прочуло за њене креације па је почела да шије и тунике, мајице и ролке, које су „Луткарту” дале посебан печат. Пет година је шила сама и имала је жељу да прошири асортиман, али није могла да га рализује до краја пошто није професионална кројачица. У међувремену је дошла до сараднице Снежане, која је успела да реализује сваку њену идеју, а данас с њом ствара укупно шест жена. „Луткарт” је тако проширио асортиман на капуте, мантиле, сакое, хаљине и сукње.
Као да има две мене у овој причи: оно што сам сашила и оно што сам успела да спроведем до краја уз помоћ сарадница, каже Наташа.
Док је била тинејџерка, с другарицом је редизајнирала стару бабину одећу.
Одсекла сам рукаве с хаљине и додала друге у панкерском стилу, присећа се креативних почетака наша саговорница.
Како додаје, тада није озбиљно размишљала о томе да ће се бавити дизајном, већ је уживала да старим стварима даје нови изглед и да буде упечатљива.
Одувек сам се интересовала за уметност и имала потребу да стварам, каже Наташа.
Инспирацију проналази у свему што је окружује, што се око ње дешава. То је разлог због чега је сваки комад уникатан и прича за себе.
И да не зарађујем новац од овога, радила бих исто, јер ми новац није поента у целој тој причи. То сам првенствено почела да радим из љубави, истиче Наташа.
Њене креације носе многе познате личности као што су Ана Штајдохар и „Фрајле”, с којима има пословну сарадњу, а ту су и Божо Врећо, Драгана Мићаловић и Маја Шуша. Клијентела су јој жене, како каже, са специфичном нотом и укусом.
Што се тиче рекламе и продаје, већину својих креација Наташа продаје онлајн. Има страницу на „Инстаграму” и „Фејсбуку”, а сајт је угасила јер су јој друштвене мреже водеће у онлајн продаји. Такође има и свој „showroom” у Дунавској 5, где потенцијални купци могу пробати одећу, али и упознати Наташу.
Ј. Макитан