clear sky
28°C
11.08.2025.
Нови Сад
eur
117.1721
usd
100.3701
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Препознатљив дизајн Луткарта: Упорност и таленат прерасли у бренд

28.09.2019. 12:09 12:11
Пише:
Фото: Privatna arhiva

НОВИ САД: Новосађанка Наташа Јовичић је ткаља, сликарка, мајка двоје деце и дизајнерка бренда „Луткарт”.

После неуспеха да упише сликарство на Академији уметности, одлучила се да похађа курс ткања у „Атељеу 61”. Од новца који је зарадила сликањем, купила је разбој за ткање и почела да тка капе, шалове и торбе.

С 25 година купила је машину за шивење и, без prеthodnog знања, почела да шије шарене хеланке, које је продавала људима из зграде, у фризерском салону и комшилуку. Временом се прочуло за њене креације па је почела да шије и тунике, мајице и ролке, које су „Луткарту” дале посебан печат. Пет година је шила сама и имала је жељу да прошири асортиман, али није могла да га рализује до краја пошто није професионална кројачица. У међувремену је дошла до сараднице Снежане, која је успела да реализује сваку њену идеју, а данас с њом ствара укупно шест жена. „Луткарт” је тако проширио асортиман на капуте, мантиле, сакое, хаљине и сукње.

Као да има две мене у овој причи: оно што сам сашила и оно што сам успела да спроведем до краја уз помоћ сарадница, каже Наташа.

Док је била тинејџерка, с другарицом је редизајнирала стару бабину одећу.

Одсекла сам рукаве с хаљине и додала друге у панкерском стилу, присећа се креативних почетака наша саговорница.

Како додаје, тада није озбиљно размишљала о томе да ће се бавити дизајном, већ је уживала да старим стварима даје нови изглед и да буде упечатљива.

Одувек сам се интересовала за уметност и имала потребу да стварам, каже Наташа.

Инспирацију проналази у свему што је окружује, што се око ње дешава. То је разлог због чега је сваки комад уникатан и прича за себе.

И да не зарађујем новац од овога, радила бих исто, јер ми новац није поента у целој тој причи. То сам првенствено почела да радим из љубави, истиче Наташа.

Њене креације носе многе познате личности као што су Ана Штајдохар и „Фрајле”, с којима има пословну сарадњу, а ту су и Божо Врећо, Драгана Мићаловић и Маја Шуша. Клијентела су јој жене, како каже, са специфичном нотом и укусом.

Што се тиче рекламе и продаје, већину својих креација Наташа продаје онлајн. Има страницу на „Инстаграму” и „Фејсбуку”, а сајт је угасила јер су јој друштвене мреже водеће у онлајн продаји. Такође има и свој „showroom” у Дунавској 5, где потенцијални купци могу пробати одећу, али и упознати Наташу.

Ј. Макитан

Пише:
Пошаљите коментар
Марина Мићановић на недељама моде у Њујорку и Паризу: Наша дизајнерка осваја свет

Марина Мићановић на недељама моде у Њујорку и Паризу: Наша дизајнерка осваја свет

14.09.2019. 21:52 21:54