Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Danas se otvara Istočni krak, zaokruženi radovi na Koridoru 10

09.11.2019. 08:53 11:32
Piše:
Foto: Tanjug (Zoran Žestić)

BANCAREVO: Deonica istočnog kraka Koridora 10 ka bugarskoj granici svečano će danas biti puštena za saobraćaj, čime se i zvanično obeležava kraj radova na ovom koridoru kroz Srbiju.

Svečanosti će prisustvovati predsednik Srbije Aleksandar Vučić i premijer Bugarske Bojko Borisov, kao i predstavnici vlada dve zemlje, inostranih kreditora i kompanija koje su radile na ovoj deonici.

Predsednik je juče najavio da će do 1. decembra vožnja auto-putem istočnog kraka Koridora 10 biti besplatna, a da će potom 19. decembra, biti otvorena deonica autoputa Miloša Velikog, od Surčina do Obrenovca u dužini od 17,6 km.

"Misija Koridor 10 je završena", poručila je tokom jučerašnjeg obilaska deonice istočnog kraka ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović, koja je tom prilikom obišla i jedinstveni Tehničko-operativni centar, koji se nalazi kod tunela Bancarevo.

Ukupna dužina celog Koridora 10 u Srbiji iznosi oko 813 kilometara, a njegov istočni krak od Niša do Dimitrovgrada, ukupne je dužine 86,9 kilometara.

Deonice na istočnom kraku Koridora 10 koje se puštaju u saobraćaj danas su deonice od Proseka do Crvene Reke, ukupne dužine 22,5 km (Prosek-Bancarevo 9,4 km, tunel Bancarevo oko 700 m, Bancarevo-Crvena Reka 12,4 km).

Na celom istočnom kraku od Niša do Dimitrovgrada urađeno je 87 mostova, pet tunela (Bancarevo, Sopot, Sarlah, Pržojna padina, Progon - ukupne dužine 2,6 km), pet saobraćajnih petlji, 12,5 miliona kubnih metara iskopa, nasipa od 9,5 miliona metara kubnih materijala i oko 780.000 tona asfalta.

Tunel Bancarevo, koji se takođe pušta u saobraćaj, opremljen je najsavremenijim sistemima koji omogućavaju bezbedan saobraćaj, a svim tim sistemima upravljaju obučeni timovi iz jedinstvenog Tehničko-operativnog centra, koji se nalazi kod tunela Bancarevo i iz kojeg se prati saobraćaj na još dva tunela na istočnom kraku - Sopot i Sarlah.

Ukupna vrednost izgradnje istočnog kraka Koridora 10 procenjuje se na oko 476 miliona evra, uključujući i dodatno izvedene radove kao posledica izmene projekata.

Istočni krak Koridora 10 povezuje Srbiju sa Bugarskom, ali je važna i kao tranzitni koridor preko kojeg se odvija saobraćaj između centralne Evrope i Turske ka Bliskom Istoku.


Vučić: Budućnost koju želimo da ostavimo našoj deci

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić danas se, na svom Instagram nalogu "budućnostsrbijeav", zahvalio svima koji su učestvovali u izgradnji Deonice istočnog kraka Koridora 10 ka bugarskoj granici, koji će svečano danas biti puštena za saobraćaj.

"Hvala svim divnim i vrednim ljudima koji su radili na ostvarenju ovog sna. Za Srbiju ovaj auto-put ne znači samo kilometre već i povezivanje, nove investicije, nova radna mesta, veće plate i ostanak ljudi na svojim ognjištima. Ovo je budućnost koju želimo da ostavimo našoj deci", napisao je Vučić.

Predsednik Srbije je uz tekst objavio i snimak autoputa i tunela Bancarevo.


Ovaj autoput povezaće dva okruga, Nišavski i Pirotski, sa oko 450.000 ljudi, velike privredne centre u ovom delu Srbije, Niš i Pirot, obezbediti lakšu vezu istočne Srbije sa najbližim aerodromom "Konstantin Veliki" u Nišu, kao i bolju vezu sa turističkim destinacijama u ovom delu Srbije, kao što je Stara planina.

Autoput je, pored povezivanja Srbije sa zemljama EU, važan i zbog veće bezbednosti u odnosu na magistralne puteve, kao i zbog očuvanja nacionalnog parka Sićevačka klisura.

Izgradnja istočnog kraka Koridora 10 počela je 2010. godine.

Piše:
Pošaljite komentar