Digitalna asistentkinja MIA na usluzi Somborcima
SOMBOR: Novi servis javne uprave za sve građane, digitalna asistentkinja MIA, na usluzi je Somborcima od pre dva meseca. Dizajn, doduše, (pre)više liči na projekat jedne od banaka, ali to nije smetalo brojnim elektronski pismenim Somborcima i Somborkama da se u potpunosti oslone na pomoć ovog softverskog rešenja vidljivog na zvaničnom gradskom sajtu.
Kako se elektronsko poslovanje organa ovdašnje lokalalne samouprave neprestano razvija, tako je i digitalna asistentkinja MIA nastavila sa širenjem spektra informacija koje može da pruži građanima. Od oktobra kroz konverzaciju sa ovim četbotom mogu da se naruče izvodi iz matičnih knjiga i uverenje o državljanstvu, kao i da se prijave komunalni problemi. Nedavno su uvedene i nove funkcije pa MIA pruža i informacije o administrativnom postupku za roditeljski dodatak, a i privrednici mogu da dođu do određenih informacija u vezi sa uslovima poslovanja u Somboru.
Kako bi se dodatno zainteresovali građani za ovakvu vrstu usluga koje rešavaju njihove administrativne probleme, projektni tim je izašao u susret žiteljima Sombora i kroz neposredan susret sa njima na glavnoj gradskoj Ulici Kralja Petra Prvog prezentovao im sve mogućnosti MIA. Tako je projektni koordinator NALED-a Stefanos Jokić istakao da je, od kako su pre dva meseca uvedene nove funkcije MIA, preko 7.000 građana komuniciralo sa četbotom Gradske uprave te da je na ovaj način ostvareno preko 14.000 različitih konverzacija.
- Cilj projekta je da pokaže aktivnu i funkcionalnu primenu četbota na lokalnom nivou, gde će najviše koristi zapravo imati građani kao aktivni korisnici, s obzirom na to da će na jedan transparentan i pristupačan način dobiti opštinske informacije i određene opštinske usluge. Osim građana koji će imati koristi od jednog ovakvog načina pružanja i dobijanja informacija, sama Gradska uprava će se ovako promovisati kao efikasna i kompetentna administacija, koja je u stanju da pruža kvalitetne informacije i usluge samim građanima- naglasio je Jokić.
Građani mogu da stupe u kontakt sa digitalnom asistentkinjom MIA putem gradskog sajta ili putem vibera, tokom sva 24 časa dnevno, svakog dana u nedelji. Četbot MIA pruža informacije o postupku za dečiji dodatak, postupku za roditeljski dodatak, kontaktima odeljenja, službi i odseka Gradske uprave, a mogu da se dobiju i izvodi iz matičnih knjiga, uverenje o državljanstvu, prijavi komunalni problem, pregleda stanje poreskog duga, dobije poresko uverenje, uverenje o izmirenim obavezama po osnovu javnih prihoda, kao i informacije o uslovima poslovanja u gradu Somboru.
- Sombor je u oktobru 2019. godine započeo realizaciju projekta MIA četbot, zajedno sa kompanijom SAGA, NALED-om i njihovim osnovnim donatorom nemačkim GIZ-om. Ideja koja je tada pokrenuta je bila da se građanima pruži mogućnost da na novi način komuniciraju sa Gradskom upravom. Način koji bi bio u toku sa savremenim trendovima to je putem sajta, kao i putem vibera. Ideja jeste bila da građani osnovne usluge koje Gradska uprava pruža mogu da naruče ili dobiju na ovaj način- rekao je pomoćnik gradonačelnika Branislav Svorcan.
MIA četbot je razvijen u sklopu regionalnog pilot projekta „Unapređenje opštinskih usluga u Srbiji i Bosni i Hercegovini uvođenjem četbot aplikacije“ koji se sprovodi u lokalnim samoupravama Sombor, Šabac, Bijeljina i Laktaši.
M. Miljenović