Дигитална асистенткиња МИА на услузи Сомборцима
СОМБОР: Нови сервис јавне управе за све грађане, дигитална асистенткиња МИА, на услузи је Сомборцима од пре два месеца. Дизајн, додуше, (пре)више личи на пројекат једне од банака, али то није сметало бројним електронски писменим Сомборцима и Сомборкама да се у потпуности ослоне на помоћ овог софтверског решења видљивог на званичном градском сајту.
Како се електронско пословање органа овдашње локалалне самоуправе непрестано развија, тако је и дигитална асистенткиња МИА наставила са ширењем спектра информација које може да пружи грађанима. Од октобра кроз конверзацију са овим четботом могу да се наруче изводи из матичних књига и уверење о држављанству, као и да се пријаве комунални проблеми. Недавно су уведене и нове функције па МИА пружа и информације о административном поступку за родитељски додатак, а и привредници могу да дођу до одређених информација у вези са условима пословања у Сомбору.
Како би се додатно заинтересовали грађани за овакву врсту услуга које решавају њихове административне проблеме, пројектни тим је изашао у сусрет житељима Сомбора и кроз непосредан сусрет са њима на главној градској Улици Краља Петра Првог презентовао им све могућности МИА. Тако је пројектни координатор НАЛЕД-а Стефанос Јокић истакао да је, од како су пре два месеца уведене нове функције МИА, преко 7.000 грађана комуницирало са четботом Градске управе те да је на овај начин остварено преко 14.000 различитих конверзација.
- Циљ пројекта је да покаже активну и функционалну примену четбота на локалном нивоу, где ће највише користи заправо имати грађани као активни корисници, с обзиром на то да ће на један транспарентан и приступачан начин добити општинске информације и одређене општинске услуге. Осим грађана који ће имати користи од једног оваквог начина пружања и добијања информација, сама Градска управа ће се овако промовисати као ефикасна и компетентна администација, која је у стању да пружа квалитетне информације и услуге самим грађанима- нагласио је Јокић.
Грађани могу да ступе у контакт са дигиталном асистенткињом МИА путем градског сајта или путем вибера, током сва 24 часа дневно, сваког дана у недељи. Четбот МИА пружа информације о поступку за дечији додатак, поступку за родитељски додатак, контактима одељења, служби и одсека Градске управе, а могу да се добију и изводи из матичних књига, уверење о држављанству, пријави комунални проблем, прегледа стање пореског дуга, добије пореско уверење, уверење о измиреним обавезама по основу јавних прихода, као и информације о условима пословања у граду Сомбору.
- Сомбор је у октобру 2019. године започео реализацију пројекта МИА четбот, заједно са компанијом САГА, НАЛЕД-ом и њиховим основним донатором немачким ГИЗ-ом. Идеја која је тада покренута је била да се грађанима пружи могућност да на нови начин комуницирају са Градском управом. Начин који би био у току са савременим трендовима то је путем сајта, као и путем вибера. Идеја јесте била да грађани основне услуге које Градска управа пружа могу да наруче или добију на овај начин- рекао је помоћник градоначелника Бранислав Сворцан.
МИА четбот је развијен у склопу регионалног пилот пројекта „Унапређење општинских услуга у Србији и Босни и Херцеговини увођењем четбот апликације“ који се спроводи у локалним самоуправама Сомбор, Шабац, Бијељина и Лакташи.
М. Миљеновић