Petar Vojinović, iz Tango Six, za Dnevnik: Saobraćaj se polako vraća u normalu, država može samo da vrši pritisak na njih da brže rešavaju stvari
Nakon situacija na aerodromu u Beogradu koje su u proteklih dana obišle Srbiju, danas je putnike sačekala znatno bolja organizacija. Poboljšanju je doprineo i sastanak ministra građevine, saobraćaja i infrastrukture Gorana Vesića s predstavnicima kompanije “Vansi” koja rukovodi beogradskim aerodromom.
Francuska kompanija se izvinila putnicima, a da li se sve ovo moglo sprečiti i šta je potencijalno moglo da dovede do ove situacije razgovarali smo sa Petrom Vojinovićem, urednikom portala Tango Six.
Vojinović je istakao za Dnevnik da danas na aerodromu "Nikola Tesla" može da se vidi da je broj letova sa kašnjenjem najmanji od 18. juna.
-Saobraćaj se polako vraća u normalu. Ono što se dogodilo pre svega 18. juna, u kontekstu preko 10 posto otkazanih letova na taj dan Er Srbije, uslovljeno je objektivnim problemima koje je imala što kompanija što aerodrom. I jedna i druga kompanija ušle su u ovogodišnju sezonu koja je prilično drugačija od prethodnih zbog činjenice da je ostvaren porast saobraćaja koji ne može da se karakteriše kao oporavak od korone, već kao poseban rast. Taj posebni rast dovodi do toga da je u maju ove godine, ako se poredi sa istim mesecom prošle godine, 80 posto više saobraćaja za našu kompaniju i 40 posto više saobraćaja za aerodrom Beograd. To je zaista nezabeležen broj putnika u kombinaciji sa faktorima koji su objektivne prirode i koji su otežali operacije, kao i nedostatak radne snage na aerodromu Beograd- rekao je naš sagovornik.
On ističe da je u interesu "Vansi" aero-kompanije je da iskoristi toliki obim saobraćaja ne bi li ostvarila značajnije prihode, dok je aerodrom u sred rekonstrukcije koja se takođe nije nikada dešavala do sada na tom opsegu.
-i kao aerodromi u Evropi prošle sezone, čije smo probleme mogli da gledamo tada, to isto se dešava aerodromu Beograd. Dakle on ne može da nađe dovoljan broj radnika za utovar i istovar aviona, kao i fizičkih radnika na sortirnici prtljaga- tvrdi Vojinović.
Prema njegovim rečima, tu država ne može da uradi ništa, jer je to do dva odvojena poslovna entiteta.
-Osim u trenutku kada ih je ministar okupio i rekao da moraju da reše probleme efikasnije. Jedino tako država može da ih indirektno i javnim pritiskom natera da se poboljšaju u nekim aspektima. Na te probleme niko ne može da utiče da ih eliminiše.