Француска компанија се извинила путницима, а да ли се све ово могло спречити и шта је потенцијално могло да доведе до ове ситуације разговарали смо са Петром Војиновићем, уредником портала Tango Six.
Војиновић je истакао за Дневник да данас на аеродрому "Никола Тесла" може да се види да је број летова са кашњењем најмањи од 18. јуна.
-Саобраћај се полако враћа у нормалу. Оно што се догодило пре свега 18. јуна, у контексту преко 10 посто отказаних летова на тај дан Ер Србије, условљено је објективним проблемима које је имала што компанија што аеродром. И једна и друга компанија ушле су у овогодишњу сезону која је прилично другачија од претходних због чињенице да је остварен пораст саобраћаја који не може да се карактерише као опоравак од короне, већ као посебан раст. Тај посебни раст доводи до тога да је у мају ове године, ако се пореди са истим месецом прошле године, 80 посто више саобраћаја за нашу компанију и 40 посто више саобраћаја за аеродром Београд. То је заиста незабележен број путника у комбинацији са факторима који су објективне природе и који су отежали операције, као и недостатак радне снаге на аеродрому Београд- рекао је наш саговорник.
Он истиче да је у интересу "Ванси" аеро-компаније је да искористи толики обим саобраћаја не би ли остварила значајније приходе, док је аеродром у сред реконструкције која се такође није никада дешавала до сада на том опсегу.
-и као аеродроми у Европи прошле сезоне, чије смо проблеме могли да гледамо тада, то исто се дешава аеродрому Београд. Дакле он не може да нађе довољан број радника за утовар и истовар авиона, као и физичких радника на сортирници пртљага- тврди Војиновић.
Према његовим речима, ту држава не може да уради ништа, јер је то до два одвојена пословна ентитета.
-Осим у тренутку када их је министар окупио и рекао да морају да реше проблеме ефикасније. Једино тако држава може да их индиректно и јавним притиском натера да се побољшају у неким аспектима. На те проблеме нико не може да утиче да их елиминише.