Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Proglasili bankrot na Instagram stranici! PREVARENI PUTNICI I DALJE ČEKAJU NA POVRAT NOVCA Seničić (JUTA) savetuje kako da ne upadnete u ZAMKE LAŽNIH TURISTIČKIH AGENCIJA

05.05.2025. 21:39 23:17
Piše:
Izvor:
Blic
Foto: pixabay.com

Internet stranica koja se predstavlja kao prva onlajn turistička agencija u Srbiji iz Novog Sada, koja je za 27. april organizovala putovanje u Temišvar, a onda isti otkazala dok su putnici čekali svoj polazak kod Kuće cveća, proglasila je bankrot na svom Instagram profilu.

Kako „Blic“ saznaje od putnika, novac im još nije vraćen, a iz Ministarstva turizma i omladine potvrdili su da se radi o neregistrovanoj agenciji.

Iako putnici tvrde da nisu dobili odgovor na svoje zahteve za refundaciju, organizatori su za "Blic" naveli da će povrat novca izvršiti u narednih 12 nedelja. 
 

Aleksandar Seničić otkriva kako putnici da ne postanu žrtve prevare i šta je sve potrebno da urade kako bi refundirali svoj novac.

Podsetimo, u nedelju, 27. aprila autobus za Temišvar trebalo je da krene u 6.30 časova iz Beograda. Mesto okupljanja bilo je Kuća cveća. Međutim, minuti su prolazili, putnici su nestrpljivo čekali, da bi na kraju pozvali broj agencije i vodiča, ali im se niko nije javljao na telefon. Jedna od putnica za "Blic" je do detalja opisala šta se tačno desilo tog dana, a navela je i da su brojevi telefona organizatora nepostojeći.

Proglasili bankrot
 

Pre tri dana, pomenuta inicijativa koja je registrovana na Instagramu pod imenom "Novi Sad putovanja", objavila je da je "Explore agencija" s kojom se stranica dovodi u vezu, proglasila bankrot.

Poštovani putnici, dragi prijatelji, teška srca vas obaveštavamo da je, nakon nemilih događaja od 26. aprila, Explore agencija, nažalost, primorana da proglasi bankrot. Verovali smo do poslednjeg trenutka da ćemo uspeti da obezbedimo sredstva i nastavimo dalje, ali trenutna situacija nam to više ne dozvoljava, piše u Instagram objavi.

"Niko ne odgovara na pozive, ni na poruke"
 

Ipak, ono što muči putnike koji u Temišvar na kraju nisu ni otišli, jeste povraćaj novca, a koji do danas još uvek nije izvršen.

Za sada nikom nisu refundirali pare, niko nam nije odgovorio ni na pozive, ni na poruke, potvrdila je za "Blic" jedna od putnica.

U Instagram objavi dodaju da će novac biti refundiran na sledeći način: "Svi koji su uplatili aranžmane, bilo da je reč o izletima u iznosu od 1.700 ili 1.850 dinara za Temišvar, ili bilo kom drugom putovanju koje nije realizovano niti eventualno refundirano ili je planirano - budite sigurni da vaš novac neće biti izgubljen".

Dodaju da će se u dogovoru sa osnivačem, povraćaj sredstava vršiti iz ličnih sredstava i pozajmica.

"Povraćaji će ići sukcesivno, kako budemo uspevali da obezbedimo novac. Molimo vas za razumevanje i strpljenje, jer je jedini naš cilj da izbegnemo nepotrebne sudske procese i rešimo sve na korektan i pošten način - kako i dolikuje. Ako još niste, molimo vas da pošaljete podatke za refundaciju na [email protected]", piše u objavi.

"Blic" je stupio u kontakt sa organizatorima pomenutog putovanja, a u odgovoru za naš portal tvrde da će se refundacije vršiti sukcesivno u narednih 12 nedelja.

"Refundacije će se vršiti sukcesivno u narednih najviše 12 nedelja, na osnovu pozajmica osnivača, ličnim kreditima, itd. Ali svi putnici koju su uplatili Temišvar će novac dobiti na svoj račun i niko neće biti oštećen. Nažalost, došli smo u lošu situaciju, zbog niza drugih problema sa saradnicima, i tako dalje. Ali nijedan putnik neće biti oštećen i svima će novci biti vraćeni od strane Explore Agencije, jer ljudi nisu krivi zbog celokupne situacije u koju smo došli zbog loših procena, saradnji itd. Takođe, svi ljudi koji su poslali mejl, dobili su odgovor i zavedeno je na spisak za refundaciju i povrat će biti po datumima kako su uplaćivali, ali niko neće biti oštećen, jer jednostavno putnici nisu krivi, za naše loše procene saradnika. Rok od 12 nedelja je maksimalan rok, dok ne realizujemo sve potrebno, ali biće i ranije vraćeno putnicima", navodi se u odgovoru Nikole Grčića iz pomenute agencije.

Šta kada dođe do prevare
Postavlja se pitanje šta treba da rade prevareni putnici u ovakvoj situaciji. Prema rečima Aleksandra Seničića postoji nekoliko koraka:
prvo je potrebno obratiti se Ministarstvu za unutrašnje poslove (MUP)
zatim podneti krivičnu prijavu protiv N.N. lica da bi se utvrdilo o kome se radi
potom se utvrđuje da li postoji mogućnost da to privatno lice može da izvrši povraćaj novca.

Međutim, ovo nije prvo njegovo obećanje da će novac da vrati. Prethodni rok je istekao 2. maja, kako su nam ispričali prevareni putnici.

"Nije agencija, već privatna inicijativa"
 

Aleksandar Seničić, direktor Nacionalne asocijacije turističkih agencija Srbije (JUTA), istakao je za Prva TV i još jedanput potvrdio da nije reč o turističkoj agenciji, pa ni o organizatoru putovanja, već je u pitanju privatna inicijativa i jedna od otvorenih stranica na internetu, a kojih danas ima stotine.

Godinama unazad pričamo svima da se ne okreću individualnim ponudama preko društvenih mreža ukoliko se ne radi o turističkoj agenciji koja je licencirana i ima takozvanu garanciju putovanja i uz koju u ovakvim situacijama putnici mogu da se nadaju i da dobiju novac koji im pripada, napominje Seničić.

Dodaje da se ovde radi o prevari, tačnije o mogućnosti da se nešto organizuje, u ovom slučaju ponuda za put u Temišvar, a koja se na kraju nije ni desila.

U ovakvim slučajevima, građani koji su dali svoju naklonost jednoj ovakvoj ponudi moraju da preuzmu i deo odgovornosti. Dakle, ne radi se o turističkoj agenciji, tako da za to ne može da bude nadležna Turistička inspekcija, već je identično kao da vas je neko na ulici prevario, ističe Seničić.


Kako da ne budete prevareni
 

Seničić otkriva na koji način možete da izbegnete potencijalne prevare sa putovanjima i koje preventivne mere svaki pojedinac može da preduzme pre nego što uplati pare na račun.
 

Imamo vrlo jasnu proceduru koju zakon primenjuje. Vrlo je jasno da kada uplaćujete turistički aranžman morate da dobijete: ugovor o putovanju, garanciju putovanja i da na osnovu tog dokumenta treba da piše koja osiguravajuća kuća je izdala tu garanciju putovanja. Zatim, obraćate se njima i Turističkoj inspekciji u jednoj proceduri koja traje – od jednog do tri meseca novac se dobija nazad, otkriva Seničić.

Dodaje da upravo ta garancija putovanja pokriva iznos od zavisnosti od veličine agencije - od 30.000 do 400.000 evra.

Kako znati da li je agencija proverena
 

Kako biste bili uvereni da je turistička agencija u kojoj ste uplatili aranžman za omiljenu destinaciju proverena, Seničić savetuje da to možete da uradite na dva načina:
proverom u centralni registar
proverom u APR
 

Kako ističe Seničić, tu možete da se informišete o podacima same firme, odnosno o turističkoj agenciji i vidite da li je registrovana i aktivna. Svi podaci su javni i dostupni putem interneta.
 

Takođe, dodaje da za sve nedoumice i dodatne informacije možete direktno da kontaktirate Nacionalnu asocijaciju turističkih agencija Srbije (JUTA).

Oglasilo se Ministarstvo turizma i omladine
 

Dunja Đenić iz Ministarstva turizma i omladine potvrđuje za RTS da je reč o agenciji koja nije registrovana kao turistička.
 

Moram da kažem da smo mi od početka godine dobili prve prijave koje su se odnosile na agenciju Explore travel koja se dovodi u vezu sa navedenim instagram profilom i organizacijom pomenutih putovanja, kaže Dunja Đenić.

Kaže da je turistička inspekcija postupila u okviru ovlašćenja.

Izrekli smo određenu pravnu meru, koja se odnosi upravo na zabranu rada i izrekli smo kaznenu meru koja se odnosi na zahtev koji je podnesen nadležnom sudu kako bi pokrenuo prekršajni postupak, rekla je Đenićeva.

Međutim, pomenuta agencija je ipak nastavila da radi.

Videli smo informaciju da su proglasili bankrot, proveravajući račun agencije, privrednog društva utvrdili smo da je njihov račun u blokadi od 22.aprila, a činjenicom koju smo predstavkama utvrdili jeste da su većina uplata koja su putnici do tada vršili, vršili na račune Explore travela, dok su određene uplate vršili na račun drugog lica, o čemu smo takođe obavestili Osnovno javno tužilaštvo, te će oni imati mogućnost da po tom osnovu da deluju, kaže Dunja Đenić iz Ministarstva turizma i omladine.

Nisu samo putnici za Temišvar prevareni, već i za Split, Rijeku,Trst, a prevareni građani su, a koji su se udružili na Viber grupi, navode da je ova agencija prevarila građane za skoro 800.000 dinara.
 

Izvor:
Blic
Piše:
Pošaljite komentar
PLATILI PUTOVANJE NA KOJE NIKAD NISU OTIŠLI! Saslušano više od 20 OŠTEĆENIH, vlasnik turističke agencije pred sudijom 30. maja

„DNEVNIK” SAZNAJE

Дневник

PLATILI PUTOVANJE NA KOJE NIKAD NISU OTIŠLI! Saslušano više od 20 OŠTEĆENIH, vlasnik turističke agencije pred sudijom 30. maja

29.04.2025. 08:42 09:18