Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

U ŠKOLE STIGAO NOVI DOPIS Tiče se OCENJIVANJA učenika! Ministarstvo predložilo i dodatne načine praćenja i vrednovanja RADA UČENIKA

08.05.2025. 17:16 17:30
Piše:
Izvor:
Dnevnik/Tanjug
Foto: Dnevnik.rs

BEOGRAD: Ministarstvo prosvete uputilo je danas dopis školama sa smernicama za ocenjivanje učenika u uslovima izmenjene organizacije rada škola zbog nadoknade nastave.

U saopštenju se navodi da su u planovima nadoknade koji dostavljaju škole predviđena različita organizaciona rešenja i aktivnosti u nastavi, kao i podrška učenicima tokom učenja.

Ministarstvo podseća da je omogućen produžetak drugog polugodišta školske 2024/2025. godine, zbog čega je važno da se u kontinuitetu prati napredovanje učenika, što je osnov za ocenjivanje i zaključivanje ocena. 

Prilikom odlučivanja o tome da li i koju ocenu mogu dati učeniku, nastavnici bi trebalo da imaju u vidu, osim merljivih obrazovnih rezultata, i pokazano zalaganje za učenje, napor koji učenici ulažu, uz uvažavanje svih ograničenja i posledica diskontinuiteta u nastavi.

Navodi se i da prilikom ocenjivanja na kraju drugog polugodišta treba imati u vidu i ocene učenika iz prvog polugodišta.

U cilju podrške nastavnicima u ocenjivanju, Ministarstvo prosvete predložilo je i dodatne načine praćenja i vrednovanja rada učenika koji mogu biti efikasni u uslovima nadoknade nastave i izmenjene organizacije obrazovno-vaspitnog rada. 

Foto: Pixabay.com

Takođe, u cilju što kvalitetnijeg procesa vrednovanja i ocenjivanja učenika, neophodno je da se na nivou stručnih veća u školi organizuju razmene primera dobre prakse u ocenjivanju u izmenjenim uslovima.

U dopisu Ministarstvo podseća nastavnike na to da proces ocenjivanja treba da bude transparentan, a svaka ocena obrazložena učeniku i roditelju, na način koji najviše odgovara uspostavljenoj neposrednoj komunikaciji i evidenciji. 

Kako se navodi, Ministarstvo podržava napore nastavnika koji u otežanim uslovima rada škola dosledno primenjuju principe kvalitetnog ocenjivanja, vodeći računa o objektivnosti, kao i najboljem interesu učenika. 

Izvor:
Dnevnik/Tanjug
Piše:
Pošaljite komentar