overcast clouds
12°C
08.05.2025.
Нови Сад
eur
117.2025
usd
103.5449
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

У ШКОЛЕ СТИГАО НОВИ ДОПИС Тиче се ОЦЕЊИВАЊА ученика! Министарство предложило и додатне начине праћења и вредновања РАДА УЧЕНИКА

08.05.2025. 17:16 17:30
Пише:
Извор:
Дневник/Танјуг
Фото: Dnevnik.rs

БЕОГРАД: Министарство просвете упутило је данас допис школама са смерницама за оцењивање ученика у условима измењене организације рада школа због надокнаде наставе.

У саопштењу се наводи да су у плановима надокнаде који достављају школе предвиђена различита организациона решења и активности у настави, као и подршка ученицима током учења.

Министарство подсећа да је омогућен продужетак другог полугодишта школске 2024/2025. године, због чега је важно да се у континуитету прати напредовање ученика, што је основ за оцењивање и закључивање оцена. 

Приликом одлучивања о томе да ли и коју оцену могу дати ученику, наставници би требало да имају у виду, осим мерљивих образовних резултата, и показано залагање за учење, напор који ученици улажу, уз уважавање свих ограничења и последица дисконтинуитета у настави.

Наводи се и да приликом оцењивања на крају другог полугодишта треба имати у виду и оцене ученика из првог полугодишта.

У циљу подршке наставницима у оцењивању, Министарство просвете предложило је и додатне начине праћења и вредновања рада ученика који могу бити ефикасни у условима надокнаде наставе и измењене организације образовно-васпитног рада. 

Фото: Pixabay.com

Такође, у циљу што квалитетнијег процеса вредновања и оцењивања ученика, неопходно је да се на нивоу стручних већа у школи организују размене примера добре праксе у оцењивању у измењеним условима.

У допису Министарство подсећа наставнике на то да процес оцењивања треба да буде транспарентан, а свака оцена образложена ученику и родитељу, на начин који највише одговара успостављеној непосредној комуникацији и евиденцији. 

Како се наводи, Министарство подржава напоре наставника који у отежаним условима рада школа доследно примењују принципе квалитетног оцењивања, водећи рачуна о објективности, као и најбољем интересу ученика. 

Извор:
Дневник/Танјуг
Пише:
Пошаљите коментар