APARTMANSKA PONUDA U HRVATSKOJ POD SVE VEĆIM PRITISKOM KONKURENCIJE Krov nad glavom više nije dovoljan
U Hrvatskoj je trenutno registrovano preko 110.000 privatnih iznajmljivača apartmana, a na tu vrstu porodičnog smeštaja odlučuje se otprilike polovina turista koji dolaze u posete zapadnim komšijama.
U konkurenciji, koja iz godine u godinu postaje sve izazovnija, goli ‘krov nad glavom‘ više nije dovoljan. Gosti sve češće traže autentičan doživljaj, lokalnu priču i sadržaj koji nadilazi katalog plaža i restorana.
- Gosti koji dolaze u Hrvatsku, osim sunca i mora, što je nekad bio glavni kriterijum izbora, sada i traže autentičnost i kvalitet smeštaja, uz, naravno, primerenu cenu – kaže Lorena John iz istarskog Udruženja porodičnog smeštaja.
Po njenim rečima, hrvatski iznajmljivači apartmana uvideli su potrebu da se permanentno informišu o stanju na tržištima s kojih gosti dolaze, prateći i trendove koji se iz godine u godinu menjaju, uslovljavajući time i sadržaje koje bi trebali da ponude u svojim smeštajima.
- To svake godine iziskuje dodatna ulaganja kako bi objekti bili dobro popunjeni. Samim tim, takvi potezi omogućavaju i korekcije cena, naravno, ako one opravdavaju ponudu u objektu – priča Lorena John.
Ona ističe kako je zbog toga komunikacija važan deo cele priče. A u toj komunikaciji, dodaje, treba biti i prilagodljiv, ali i oprezan. Jer, s jedne strane, gostu je potrebno što više pomoći, ali istovremeno i poštovati njegovu privatnost.
- Svakako je dobro imati direktan kontakt s gostom i uputiti ga u sve ono što smatramo da bi i mi sami voleli biti upućeni kad negde putujemo. To su, na primer, informacije o kvalitetnim restoranima koji nude domaću kuhinju, zanimljivim mestima koje bi mogli posetiti, domaćim proizvodima koje bi mogli probati, raznim organizovanim obilascima u okolini i slično…
Zato se u objektu često nalaze i brošure koje gostima mogu opširnije približiti zanimljivosti koje se nude u destinaciji.
- Pojedini iznajmljivači apartmana u svojim objektima imaju personalizovane vodiče u štampanom obliku u kojem su navedene i sve bitne informacije o samom objektu, ali i sadržajima koji ga okružuju.
Na taj način je turistima već po samom njihovom dolasku u smeštaj moguće približiti destinaciju. Istovremeno, sve je prisutnija praksa da se u objektu ostavi nešto lokalnih proizvoda za degustaciju.
- To može biti boca maslinovog ulja, vino lokalnih proizvođača, kozmetički proizvodi od autohtonog bilja i slično. Sve navedeno moguće je realizovati u saradnji s lokalnim proizvođačima, koji na taj način plasiraju svoje proizvode i dodatno šire tržište. To doprinosi tome da gost što kvalitetnije i bolje upozna destinaciju, a time s nje i ponese pozitivne utiske. U tom smislu poželjno je i ispratiti goste na odlasku uz prigodni poklon, suvenir koji može imati i neka obeležja smeštajne jedinice. Jer, suština je da turista ode zadovoljan – i da se sledeće godine vrati, ali i prenese pozitivne utiske i još nekog zainteresuje...