АПАРТМАНСКА ПОНУДА У ХРВАТСКОЈ ПОД СВЕ ВЕЋИМ ПРИТИСКОМ КОНКУРЕНЦИЈЕ Кров над главом више није довољан
У Хрватској је тренутно регистровано преко 110.000 приватних изнајмљивача апартмана, а на ту врсту породичног смештаја одлучује се отприлике половина туриста који долазе у посете западним комшијама.
У конкуренцији, која из године у годину постаје све изазовнија, голи ‘кров над главом‘ више није довољан. Гости све чешће траже аутентичан доживљај, локалну причу и садржај који надилази каталог плажа и ресторана.
- Гости који долазе у Хрватску, осим сунца и мора, што је некад био главни критеријум избора, сада и траже аутентичност и квалитет смештаја, уз, наравно, примерену цену – каже Лорена Јохн из истарског Удружења породичног смештаја.
По њеним речима, хрватски изнајмљивачи апартмана увидели су потребу да се перманентно информишу о стању на тржиштима с којих гости долазе, пратећи и трендове који се из године у годину мењају, условљавајући тиме и садржаје које би требали да понуде у својим смештајима.
- То сваке године изискује додатна улагања како би објекти били добро попуњени. Самим тим, такви потези омогућавају и корекције цена, наравно, ако оне оправдавају понуду у објекту – прича Лорена Јохн.
Она истиче како је због тога комуникација важан део целе приче. А у тој комуникацији, додаје, треба бити и прилагодљив, али и опрезан. Јер, с једне стране, госту је потребно што више помоћи, али истовремено и поштовати његову приватност.
- Свакако је добро имати директан контакт с гостом и упутити га у све оно што сматрамо да би и ми сами волели бити упућени кад негде путујемо. То су, на пример, информације о квалитетним ресторанима који нуде домаћу кухињу, занимљивим местима које би могли посетити, домаћим производима које би могли пробати, разним организованим обиласцима у околини и слично…
Зато се у објекту често налазе и брошуре које гостима могу опширније приближити занимљивости које се нуде у дестинацији.
- Поједини изнајмљивачи апартмана у својим објектима имају персонализоване водиче у штампаном облику у којем су наведене и све битне информације о самом објекту, али и садржајима који га окружују.
На тај начин је туристима већ по самом њиховом доласку у смештај могуће приближити дестинацију. Истовремено, све је присутнија пракса да се у објекту остави нешто локалних производа за дегустацију.
- То може бити боца маслиновог уља, вино локалних произвођача, козметички производи од аутохтоног биља и слично. Све наведено могуће је реализовати у сарадњи с локалним произвођачима, који на тај начин пласирају своје производе и додатно шире тржиште. То доприноси томе да гост што квалитетније и боље упозна дестинацију, а тиме с ње и понесе позитивне утиске. У том смислу пожељно је и испратити госте на одласку уз пригодни поклон, сувенир који може имати и нека обележја смештајне јединице. Јер, суштина је да туриста оде задовољан – и да се следеће године врати, али и пренесе позитивне утиске и још неког заинтересује...