Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

(VIDEO) ELEKTRIČNA LIMUZINA KOJA PUNI BATERIJU ZA 100 SEKUNDI Novo kinesko čudo!

05.06.2025. 18:20 18:30
Piše:
Izvor:
Biz Portal, Marija Bosiljčić
s
Foto: Pexels.com, ilustracija

Čangan i CATL su lansirali električnu limuzinu sa baterijom koja se menja brže nego što sipate gorivo, sa cenom od oko 20.000 evra i dometom većim od 500 kilometara.

U kineskim gradovima, gde električni taksiji već dominiraju saobraćajem, nova tehnologija obećava da će revolucionisati način punjenja električnih vozila.

Kineski proizvođač automobila Čangan predstavio je Ošan 520, električnu limuzinu specijalno dizajniranu za taksi službe, koja koristi inovativnu tehnologiju zamene baterija razvijenu u saradnji sa CATL-om, najvećim svetskim proizvođačem baterija za električna vozila.

Ošan 520 je opremljen zamenljivim baterijama „Choco-SEB“, koje se mogu zameniti potpuno napunjenim za samo 100 sekundi na specijalizovanim stanicama. Ova brzina prevazilazi tradicionalne metode punjenja i čak je brža od punjenja punog rezervoara goriva u konvencionalnim automobilima. Za taksiste, kojima je vreme punjenja ključno, ova tehnologija omogućava minimalne poremećaje i maksimalnu efikasnost.

Kompanija CATL planira da do kraja godine izgradi 1.000 stanica za zamenu baterija u 31 kineskom gradu, uključujući Čongćing, gde već postoje 34 takve stanice. Svaka stanica može da izvrši do 822 zamene baterija dnevno, što omogućava visok protok i minimalno čekanje za korisnike.

Ošan 520 dolazi sa baterijom kapaciteta 56 kWh, što omogućava domet do 515 km na kineskom CLTC ciklusu merenja, što je prilično optimistično, a više nego dovoljno za svakodnevne potrebe većine taksista. Početna cena vozila je oko 166.890 juana (oko 20.400 evra).

Pored kompanije Čangan, i drugi kineski proizvođači automobila, kao što su GAC, Chery, Nio, SAIC, FAW i BAIC, takođe sarađuju sa CATL-om na implementaciji zamenljivih baterija u svojim modelima. To znači da će sve više vozila biti kompatibilno sa ovom tehnologijom, povećavajući pogodnost za korisnike i privlačnost električnih automobila, piše Jutarnji.hr

Iako su izazovi poput standardizacije baterija i infrastrukture i dalje prisutni, kineska vlada i industrija snažno podržavaju ovu tehnologiju kao ključnu komponentu buduće mobilnosti. S obzirom na brzinu, efikasnost i ekološke prednosti, zamena baterija bi uskoro mogla postati standard u električnom transportu u Kini.

 

Izvor:
Biz Portal, Marija Bosiljčić
Piše:
Pošaljite komentar