ŠTA DONOSI TROMESEČNO OČITAVANJE BROJILA I ODLAGANJE PRIMENE Najsigurnije je biti sam svoj kontrolor strujomera
Elektrodistribucija Srbije (EDS) saopštila je da se pomera početak primene tromesečnog očitavanja brojila u Srbiji, koje je bilo najavljeno za 1. jun.
Time se privremeno pomera primena Zakona o energetici, kojim se definiše duži period očitavanja brojila za struju nego što je sada, kada se potrošnja struje očitava mesečno. Iz EDS-a su naveli da je rok promeren zbog nedoumica u široj javnosti o najavljenoj primeni.
U cilju dodatnog razjašnjenja, a kako bi građani bili još bolje informisani o pravima i mogućnostima koje im donosi primena zakona, naročito u delu samoočitavanja, Elektrodistribucija Srbije će nastaviti s promotivnim aktivnostima primene Zakona o energetici. „U međuvremenu će se očitavanje brojila realizovati sopstvenim kadrovskim resursima”, navodi se u saopštenju. Dodaje se da je EDB od januara radila promociju o mogućnostima samostalne prijave stanja brojila i njenim prednostima putem kampanje u svim medijima, ali i putem terenskih aktivnosti i obukom korisnika na svim šalterima Elektrodistribucije Srbije.
Zakon da razreši nedoumice
Urednica portala Energija Balkana Jelica Putniković smatra da uvođenje tromesečnog očitavanja ne bi trebalo da bude problem.Prema njenim rečima, ta stavka postoji u zakonu o energetici, a zašto nije počela da se primenjuje, to je već pitanje za državu.
Napominje da sigurno neće svi građani umeti da se snađu sa aplikacijom, ali imaju mogućnost da očitaju brojilo pa da to što pročitaju nekome jave telefonom.
„Ako potroše u jednom mesecu mnogo više, a u ona dva manje, onda će im se to podeliti pa neće ući u plavu ili crvenu zonu”, objasnila je Putnikovićeva.
Ističe da sve to mora zakonski da se reguliše, da ne bude nedoumica.
Svi zainteresovani građani mogu se i dalje obratiti lokalnim ograncima Elektrodistribucije u slučaju da imaju pitanja o instaliranju aplikacije ED Srbije i prijave stanja brojila. Takođe, korisnici mogu putem kontakt centra i na šalterima i dalje dostavljati svoja stanja.
Stručnjak za energetiku Jovan Bojsinović misli da kada je nešto novo, ljudima treba neko vreme da se prilagode.
„Možda im je sad malo neobično da odu i očitaju brojilo, jave i tako dalje, ali mislim da je više briga vezana za to šta ako oni ne očitaju, onda praktično ne postoji neko precizno stanje na mesečnom nivou”, naveo je za RTS Bojsinović. Savetovao je građanima da, bez obzira na to što je odluka odložena, koriste aplikaciju i očitavaju brojila, jer je to bolje za njih.
„Kad se očitava jednom mesečno, vama možda očitaju brojilo 1. februara, a onda dođu 6. marta, jer i čitači ne dolaze svakog prvog u mesecu. A onda vi možete da odete u višu zonu, jer ste u februaru više struje trošili nego u martu i tako dalje. Tako da možete svakog prvog u mesecu tačno da javite i onda otprilike imate tih 30 dana da ćete biti u nekim zonama u kojima treba da budete”, kaže Bojsinović.
Svi zainteresovani građani mogu se i dalje obratiti lokalnim ograncima Elektrodistribucije u slučaju da imaju pitanja o instaliranju aplikacije ED Srbije i prijave stanja brojila
Prema njegovim rečima, sada je mnogo bitna granica da li ste ušli iz zelene u plavu ili iz plave u crvenu zonu, pa se može javiti problem ako je granica 500 i pri očitavanju padne 503, vi ćete onda možda sumnjati u tačnost.
Naveo je da je to i prilika za građane i naveo primer da građani mogu prvog septembra da očitaju struju, ali da sledeće očitavanje bude, na primer, 6. oktobra, jer znaju da tad ne troše mnogo struje, a onda posle 6. oktobra ili 1. novembra biće manja potrošnja kad je grejanje.