PRODAJETE STAN KAO SA PINTERESTA? Kupci beže kad vide ovo! EVO ŠTA IH NAJVIŠE ODBIJA
Iako društvene mreže vrve prelepim enterijerima, praćenje nekih trendova može otežati prodaju nekretnine
Od glomaznih stolica do vrlo niskih sofa, određeni stilovi mogu prikupiti mnoštvo lajkova na društvenim mrežama, ali nisu uvek praktični – niti privlačni kupcima.
Prema rečima Terija Fišera iz kompanije We Buy Any Home, savremeni enterijeri često su dizajnirani s fokusom na estetiku, a ne na funkcionalnost, što može predstavljati problem za potencijalne kupce.
„Ljudi su privučeni minimalističkim, ultra-modernim nameštajem koji na društvenim mrežama izgleda sjajno, ali nije prilagođen stvarnim potrebama prosečnog kupca“, izjavio je. „Ogromna zakrivljena sofa možda izgleda efektno, ali ako dominira dnevnim boravkom i čini prostor manjim – to će odbiti ljude.“
Kada stil nadvlada praktičnost
Niskoprofilne „cloud“ sofe i masivne „bouclé“ fotelje, koje trenutno dominiraju na Instagramu i TikToku, ne samo da su nepraktične već često narušavaju osećaj ravnoteže i prostora u sobi.
„Ovi niski komadi često se teško uklapaju sa ostalim nameštajem, pa sobe deluju neusklađeno ili loše organizovano“, pojašnjava Fišer. „Stariji ljudi teže mogu da se zamisle u takvom ambijentu, ako nameštaj deluje neudobno ili ga je teško koristiti.“
Dodaje da enterijeri s upečatljivim dizajnerskim komadima mogu ostaviti kupce u nedoumici – kako bi uopšte izgledao život u takvom prostoru, posebno kada je reč o manjim stanovima.
„Kupci žele da zamisle kako je živeti u tom prostoru. Ako je dom prepun trendova sa TikToka koji vrište ‘stil ispred suštine’, teže ga je zamisliti kao svoj budući dom“, naglašava on.
Šta zapravo privlači kupce?
Fišer tvrdi da će neutralan, uravnotežen nameštaj bezvremenskog izgleda uvek imati prednost u odnosu na smele trendove.
„Klasična, udobna sofa, pametan raspored prostora i nameštaj koji ne opterećuje sobu – to su ključni elementi. Kupci žele da vide prostor u kojem je lako živeti, koji deluje prijatno i prostrano“, kaže on.
Takođe savetuje prodavače da misle na praktičnost – to znači da nameštaj treba da bude lak za premeštanje, u skladu sa veličinom prostorije i da ne ometa svakodnevne aktivnosti.
„Ako volite trendi izgled, odaberite dekorativne detalje poput jastuka, slika ili vaza – jer ih lako možete promeniti“, dodaje on. „Ali kada je reč o većim komadima nameštaja, držite se stilova koji neće brzo izaći iz mode ili izazivati podeljena mišljenja.“
Zaključak stručnjaka glasi: ako želite da prodate kuću ili stan, fokusirajte se na funkcionalnost – a ne na broj pratilaca na društvenim mrežama.